به همت معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان

دوره آموزشی فن بیان و روش تدریس برای اساتید دوره‌های آموزشی دهیاران و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد

۲۷ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۶ کد : ۷۵۵۰۲ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۲۷
به همت معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان، دوره آموزشی فن بیان و روش تدریس برای اساتید دوره‌های آموزشی دهیاران و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
دوره آموزشی فن بیان و روش تدریس برای اساتید دوره‌های آموزشی دهیاران و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، این دوره در راستای قرارداد همکاری میان سازمان جهاددانشگاهی استان و اداره کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی در زمینه آموزش دهیاران و شوراهای استان برگزار شد.

اکبر شوقی، مدرس این دوره در خصوص روش تدریس و فن بیان مطالبی را ارائه کرد و گفت: تدریس زیر مجموعه آموزش و یادگیری است که طی فرآیندی انجام می شود،  هدف اصلی تدریس، آموزش بوده و هدف اصلی آموزش، یادگیری است، یادگیری و آموزش باید منجر به تغییر رفتار شود.

وی ادامه داد: یادگیری و آموزش باعث ایجاد و تغییر نگرش و بینش می شود و سپس باور فرد را نسبت به موضوع تغییر می دهد و در پی آن بعد از ممارست، آن موضوع در فرد تبدیل به رفتار می شود. 

وی تاکید کرد:  اگر فرد به مرحله «باور» نرسد تغییری در رفتار وی دیده نمی‌شود، به همین دلیل، علی رغم صرف هزینه‌های زیاد برای آموزش در جامعه،  تغییر رفتار رخ نمی‌دهد.

شوقی همچنین با تشریح کلید واژه «ارتباط» و تکنیک‌های برقراری ارتباط برای تدریس، سخنرانی و ارائه مطالب گفت: مهمترین عمل در تدریس، ایجاد ارتباط است، با معلومات‌ترین معلم هم اگر نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند نمی‌تواند اثر گذار باشد. تقویت و ایجاد ارتباط و استفاده از تکنیک‌های ار تباطی  موجب موفقیت در امر تدریس می شود.

انتهای پیام 


 

text to speech icon

نظر شما :