بهره مندی بیش از ۶۰۰۰ دهیار و کارشناسان از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۵ کد : ۸۲۸۵ آموزشی
تعداد بازدید:۶۵۶
معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی گفت، بر اساس قرارداد آموزشی منعقدشده با اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۴۶۳ نفر از دهیاران و کارشناسان دهیاری های استان از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی بهره مند می شوند.
بهره مندی بیش از ۶۰۰۰ دهیار و کارشناسان از دوره های آموزشی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس اکبر اسمعیلی، معاون آموزشی سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: آموزش دهیاران به‌عنوان مدیران روستایی، نقش مهمی در توسعه روستایی خواهد داشت و سبب می‌شود تا دهیاران بتوانند متناسب با شرح وظایف محوله، به طور مؤثر فعالیت‌‌‌هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیافزایند.

وی با بیان اینکه دهیاران اصلی‌ترین ارکان مدیریت روستایی شناخته می‌شوند افزود: ارائه آموزش‌های مناسب به این دهیاران می‌‌تواند علاوه بر اینکه در ارتقا سطح آگاهی شغلی آنها موثر باشد بلکه دهیاران می‌توانند با به کارگیری این آموزش‌ها در محیط کاری، ضمن ایجاد فرصت‌های جدید از بروز مشکلات ناخواسته نیز جلوگیری کنند.

اسمعیلی، مدیریت آب در روستاها، مفاهیم و ساماندهی صنایع دستی روستاها، آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آشنایی با ICT روستایی و برنامه پنج ساله دهیاریها، منابع درآمدی دهیاریها و بودجه نویسی و آشنایی با طرح های هادی روستایی را از جمله سرفصل های آموزشی این دوره اعلام کرد.

text to speech icon

نظر شما :