رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی خبر داد:

آموزش بیش از یک‌هزار سرباز در قالب «طرح سرباز مهارت»

۰۴ تیر ۱۳۹۸ | ۱۲:۲۹ کد : ۹۰۴۲ تاپ خبر آموزشی
تعداد بازدید:۷۰۶
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که خوشبختانه آذربایجان شرقی در اجرای طرح سرباز مهارت موفق عمل کرده است، گفت: در برخی استان‌ها هنوز استارت کار زده نشده اما در استان ما بیش از هزار نفر دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی را سپری کرده‌اند.
آموزش بیش از یک‌هزار سرباز در قالب «طرح سرباز مهارت»

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، عصر روز دوشنبه سوم تیرماه در مراسم تجلیل ازعوامل طرح سرباز مهارت، اظهار کرد: باتوجه به این‌که اشتغال جوانان یکی از دغدغه‌های اصلی کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین برگزاری چنین طرح‌هایی که در جهت توانمندسازی جوانان کمک می‌کند، بسیار موثر و ارزشمند است.

وی ادامه داد: چنین طرح‌هایی حتی به افرادی که شاغل هستند نیز کمک‌ می‌کند تا تجربیات لازم را به دست آورند.

امیر حسین آل اسحاق، مدیرکل طرح‌های ملی جوانان معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی در بین پنج استانی که این طرح را بصورت پایلوت اجرایی کردند، موفق عمل کرده و زودتر از بقیه استان‌ها بخش اول این طرح را به اتمام رسانده است، اظهار کرد: این نشان دهنده این است که انتخاب این استان انتخاب درستی بوده و در همه موضوعات جزو اولین هاست.

وی بیان کرد: انتظار نداشتیم این طرح در طول یک سالی که بین وزارت ورزش و جوانان و نیروهای مسلح انعقاد شده بود به این زودی به نتیجه برسد و هیچ استانی تا بحال به اندازه آدربایجان شرقی فعال نبوده، چون این استان حتی به مرحله اعطای مدرک نیز رسیده است.

وی افزود: همچنین در صدد این هستیم تا در بخش دیگری از این طرح موضوع مهارت‌های پایه ورزشی منجر به اشتغال را آموزش دهیم؛ اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است و امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد اجرایی شدن آن نیز در کل استان‌ها باشیم

امیر تقی زاده، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که آذربایجان شرقی به عنوان استان پایلوت در طرح سرباز مهارت بود، گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان، آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و با همکاری موثره یگان‌های مسلح استان وسازمان جهاد دانشگاهی استان کلاس‌های آموزشی برای ۱۲ یگان به تعداد  یک هزار و ۱۵ نفر اجرا و گواهی شرکت در دوره صادر شد.

 وی ادامه داد: «سرباز مهارت» موضوعی است که در ساختار فرهنگی کشور تغییر ایجاد می‌کند؛ به طوری‌که با توافق وزارت خانه‌ها با ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شده مشمولانی که دارای مهارت هستند یا امریه شوند و یا کسر خدمت برای آنها در نظر گرفته شود.

وی افزود: برابر تفاهم نامه انجام گرفته بین نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان مقرر شده که تعداد ۴۰ هزار سرباز در فاز اول این طرح از آموزش‌های لازم در سطح کشور برخوردار شوند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: ایجاد تشکل های مهارتی و صندوق کارآفرینی مهم ترین موضوعاتی است که به پیشبرد اهداف در این زمینه کمک خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از مسئولان آموزشی ، فرماندهان یگان ها ، سازمان ورزش و جوانان و معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

text to speech icon

نظر شما :