آغاز به کار هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز

۱۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۱ کد : ۱۲۷۷۶ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۶۸۱
هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی استانداری آذربایجان شرقی دوشنبه ۱۳ آبان در تبریز گشایش یافت
آغاز به کار هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، محمدباقر عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در آیین گشایش هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری تبریز، با اشاره به برنامه محوری نهضت ساخت داخل این وزارتخانه گفت: هدف این برنامه داخلی‌سازی ۱۰ میلیارد دلار کالا، تجهیزات و مواد اولیه وارداتی تا سال ۱۴۰۰ در کشور است.

وی، اظهار کرد: این برنامه یک کلان برنامه است که گام‌های عملیاتی آن در بخش خودرو و لوازم خانگی و غیره واردات را به حداقل تبدیل می‌کند و رویکرد وزارت صنعت در این خصوص به طور کامل مشخص است.

عالی، گفت: تا کنون دو رویداد داخلی سازی در صنعت خودرو اتفاق افتاده است و رویداد سوم نیز در بخش صنعت به وقوع خواهد پیوست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در خصوص برنامه محوری نهضت ساخت داخل، گفت: نمایشگاه سه ماه قبل برگزار شد و اولین نمایشگاهی بود که نداشته‌هایمان را در آن عرضه کردیم.

عالی از تاسیس مرکز ارائه کننده خدمات ساخت داخل در وزارت صنعت خبر داد و افزود: وزارت صمت سعی در برقراری ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها با متقاضیان فناوری دارد.

وی گفت: فناوری‌های داریم که تبدیل به کالا شده‌اند و نیاز به بازار دارند، از طرفی نیز در برخی موارد فناوری لازم برای تولید وجود ندارد که اینجا نیز تلاش می‌کنیم تا از توان و دانش دانشگاه‌ها استفاده کنیم، جایی هم که دانش وجود ندارد، ارتباط بین صنعت و دانشگاه می‌تواند این مشکل را حل کند.

علی وحدتی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این مراسم، با اشاره اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، افزود: از این تعداد ۱۴۰ شرکت در آذربایجانشرقی فعال است.

وی ادامه داد: وجود شرکت‌های دانش بنیان در کشور به راه میانبری برای تزریق نوآوری و فناوری به صنایع کشور تبدیل شده است.

وحدتی با بیان اشاره به اینکه در گذشته ارتباط صنعت و دانشگاه بسیار کم بود، گفت: اکنون فرصت فراهم شده تا صنایع از نوآوری‌ها و توان علمی دانشگاه ها بهره مند شوند.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم اظهار کرد: کشور ما از نظر رشد علمی، رتبه اول جهان و مقام اول منطقه را دارد و این یک واقعیت است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها در این زمینه تبدیل فناوری به ثروت باید افزایش یابد، گفت: رویکرد جدید وزارت صمت در تقویت تولید داخلی و تامین نیازهای صنایع و بخش تولید توسط متخصصان و فناوران داخل ستودنی است.  

پورمحمدی، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، خاطرنشان کرد: با تقویت ارتباط بین مراکز علمی و بخش تولید در بستر این نمایشگاه، بخشی از اهداف تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت محقق می‌شود.

همزمان با هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، نمایشگاه تخصصی نوآوری و فناوری‌های انرژی در تبریز برگزار می‌شود.

گفتنی است، مسوولیت زون نوآوری و فناوری‌های انرژی هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی بر عهده جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی نمایشگاه ربع رشیدی آذربایجان شرقی تبریز


نظر شما :