به مناسبت دهه فجر:

نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلووات استانداری آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۶ کد : ۲۷۸۱۴ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۷۶۳
همزمان هشتمین روز دهه مبارکه فجر و با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلووات ساخته شده توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی استان با ظرفیت تولید سالانه ۹۹ مگاوات‌ساعت برق روز یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه به بهره‌برداری رسید.
نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلووات استانداری آذربایجان‌شرقی به بهره برداری رسید

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، به اهمیت تولید و استفاده از پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی باید در استفاده از پنل‌های خورشید و انرژی‌های پاک الگوسازی کنند تا بخش خصوصی نیز به این سمت سوق یابند.

وی با بیان این‌که شرایط کمبود برق را گذرانده‌ایم، افزود: الگوی مصرف را باید اصلاح کنیم، چراکه اکنون مصرف انرژی یکی از شاخص‌های توسعه‌ در هر جامعه بوده و باید سراغ انرژی‌های پاک برویم؛ سازمان جهاد دانشگاهی استان در این راستا گامی نوآورانه برداشته است.

پورمحمدی، در ادامه گفت: به برکت پیروزی انقلاب و به رغم تمامی فشارها و مشکلات، پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در تمامی بخش‌های صنعتی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و علم و فناوری ادامه دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران کشوری تک‌محصولی، وابسته به نفت و مصرف‌کننده بود، اما در 42 سال گذشته به کشوری مقتدر تبدیل شده است که با کشورهای دیگر در بازارهای جهانی و عرصه صادرات محصولات تولیدی رقابت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی کامل در صنایع هوا و فضا، سلول‌های بنیادی و بسیاری دیگر از حوزه‌های علمی، تنها بخشی از برکات انقلاب اسلامی است.استاندار آذربایجان ‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود

پورمحمدی با قدردانی از تلاش مسئولان امر در بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی استانداری، اظهار کرد: تلاش برای تحقق کامل دولت الکترونیک یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ماست که پس از این مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم در خصوص این پروژه گفت: نیروگاه خورشیدی استانداری توسط مرکز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر جهاد دانشگاهی در مدت 4 ماه طراحی و ساخته شده است.

وی اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی موجود در محل استانداری که امروز افتتاح می‌شود، با اتمام نصب پنل‌ها و اینورترها آماده‌ی بهره‌برداری شده و دارای پنل‌های خورشیدی ۳۳۵ وات از نوع  مونو کریستال است.

محسنی با بیان این‌که جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی مرکز فناروی‌ انرژی‌های نو را با توجه به ضرورت و نیاز کشور راه‌اندازی کرد، گفت: این مرکز از بدو راه‌اندازی در تولید نیروگاه‌های هیبریدی، بادی و پکیچ عشایری نقش داشته و تاکنون بیش از دو هزار دستگاه نیروگاه پرتابل تحویل عشایر کشور شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این مرکز، ۶۰۰‌ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را اجرا کرده است، گفت: همچنین ۱۰۰ کیلو وات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه را در مناطق روستایی استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویر احمد انجام داده است.

وی با بیان این‌که نیروگاه خورشیدی توانمندی‌های متعددی دارد، افزود: مرکز انرژی های نو در جهاددانشگاهی استان، نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را نیز اجرا می‌کند. همچنین در حال حاضر نیروگاه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در چندین شهر در حال اجرا است‌.

text to speech icon

کلید واژه ها: ننیروگاه خورشیدی استانداری آذربایجان شرقی انرژی های نو جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :