پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد

۲۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۴ کد : ۳۳۴۲۳ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۷۰۳
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: قرآن کریم حجاب را فقط برای بانوان در نظر نگرفته است و این موضوع برای مرد و زن، هردو مطرح است چرا که پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد و این خیر و برکت برای همه است.
پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز چهارشنبه، ۲۳ تیرماه، در نشست تخصصی نقش حجاب در حفظ حریم خانواده در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: قرآن کریم حجاب را فقط برای بانوان در نظر نگرفته است و این موضوع برای مرد و زن، هردو مطرح است چرا که پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد و این خیر و برکت برای همه است.

وی اظهار کرد: بحث حجاب در اسلام برای همه ما شفاف و مشخص است و مکرراً در قرآن کریم به اهمیت موضوع اشاره شده و آن را مایه خیر و برکت و تقوا دانسته و موارد متعددی درباره این موضوع در آیات مختلف ذکر شده است.

محسنی، ادامه داد: چیزی که در این زمینه یک بخشی از آن مغفول مانده است، این است که معمولا وقتی از عفاف و حجاب صحبت می‌شود، ذهن ها اغلب متوجه بانوان می‌شود، در صورتی که حجاب برای همه بشریت و کل انسان هاست و جنسیت در آن مطرح نیست.

وی، در مورد انتخاب اختیاری و آگاهانه حجاب بیان کرد: یکی از مواردی که ما در بدو انقلاب شاهدش بودیم، همین بحث حجاب بود که مردم آن دوران وضعیت نابه‌سامان و غیراسلامی را دیدند و با اختیار و اراده خود حجاب اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: یکی از کمبودهایی که در آن زمان احساس می‌شد، بحث حجاب و عفاف در جامعه بود بنابراین مردم به پا خاستند و آن چیزی را که خودشان می خواستند انتخاب کرده و استفاده کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نوع حجاب تا به امروز مورد اقبال جامعه بوده و خواهد بود چرا که جامعه، جامعه اسلامی است و انتظاری غیر از این نیست، هرچند که تبلیغات منفی به اشکال مختلف خصوصاً برای سنین پایین کم نیست و روی آنها برنامه ریزی و کار می کنند تا به نوعی این انتخاب را تغییر دهند اما در مقابل آن ها تلاش و شناساندن ارزش حجاب به نسل جوان وظیفه همه ماست و لازم است که روی آن بسیار کار کنیم.

در پایان این نشست به مناسبت هفته حجاب و عفاف از شش نفر از جهادگران، اساتید و دانشجویان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی حجاب و عفاف نشست تخصصی


نظر شما :