به همت سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی؛

نشست تخصصی نقش حجاب در حفظ حریم خانواده برگزار شد

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰ کد : ۳۳۴۴۱ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۵۲۰
نشست تخصصی نقش حجاب در حفظ حریم خانواده با حضور دکتر رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، دکتر جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه در محل سالن اجتماعات مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی برگزار شد.
نشست تخصصی نقش حجاب در حفظ حریم خانواده برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی، دکتر رقیه صادق‌زاده، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، در این نشست گفت: نهادینه سازی حجاب و عفاف اسلامی در جامعه نیازمند حرکت جمعی و پویااست که تمامی دستگاه ها، نهادها و سازمانهای مردم نهاد مرتبط در این زمینه باید بستری آماده کنند تا بتوانیم در کنار هم گامهای بسیار موثری در حوزه حجاب و عفاف برداریم.

وی اظهار کرد: بحث توسعه فرهنگ حجاب، بستر تحکیم ارزش‌ها و مفاهیم اخلاقی است و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف یکی از ضرورت‌های جامعه تلقی می‌شود که سعادت فردی و تحکیم خانواده و جامعه را فراهم می‌کند.

صادق‌زاده، در خصوص همگانی بودن مسئله حجاب گفت: حجاب تنها موضوع زنان نیست و قطعاً باید از طریق دستگاه‌های مرتبط برنامه های بیشتری برای آقایان در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: هدف دشمن از جنگ نرم، تضعیف ارزش‌های معنوی و الهی و از بین بردن اعتقاد و باورهای دینی و مذهبی جوانان ما است و نیاز است که ما با ارائه‌ آموزش هدفمند و موثر به نسل جوان، رابطه آنان را با حجاب بهتر کرده و در مقابل این هجمه ها بایستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: این برنامه‌های آموزشی و سخنرانیها در زمینه حجاب و عفاف در شهرستانها بخوبی پیش می‌رود و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در وصایای شهدا به مسئله حفظ حجاب و عفاف تاکید شده است و ما برای ادامه دادن راه شهدا و امام راحل(ره) باید به وصایای این شهدا عمل کنیم.

صادق زاده، در پایان با اشاره به ضرورت رعایت شئونات اسلامی در ادارات گفت: شئونات اداری و اسلامی حتما باید در ادارات رعایت شود و برای هرچه بهتر انجام شدن آن نیاز است که مدیران دستگاهها و رابطین حجاب و عفاف که در تمام دستگاههای اجرایی مشخص هستند و معرفی شده‌اند حتما در این زمینه فعالیت لازم را داشته باشند.

دکتر جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در ادامه این نشست تخصصی گفت: قرآن کریم حجاب را فقط برای بانوان در نظر نگرفته است و این موضوع برای مرد و زن، هردو مطرح است چرا که پاکدامنی و پرهیزکاری جنسیت نمی‌شناسد و این خیر و برکت برای همه است.

وی اظهار کرد: بحث حجاب در اسلام برای همه ما شفاف و مشخص است و مکرراً در قرآن کریم به اهمیت موضوع اشاره شده و آن را مایه خیر و برکت و تقوا دانسته و موارد متعددی درباره این موضوع در آیات مختلف ذکر شده است.

محسنی، ادامه داد: چیزی که در این زمینه یک بخشی از آن مغفول مانده است، این است که معمولاً وقتی از عفاف و حجاب صحبت می‌شود، ذهن‌ها اغلب متوجه بانوان می‌شود، در صورتی که حجاب برای همه بشریت و کل انسان هاست و جنسیت در آن مطرح نیست.

وی در مورد انتخاب اختیاری و آگاهانه حجاب بیان کرد: یکی از مواردی که ما در بدو انقلاب شاهدش بودیم، همین بحث حجاب بود که مردم آن دوران وضعیت نابه‌سامان و غیراسلامی را دیدند و با اختیار و اراده خود حجاب اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: یکی از کمبودهایی که در آن زمان احساس می‌شد، بحث حجاب و عفاف در جامعه بود بنابراین مردم به پا خاستند و آن چیزی را که خودشان می خواستند انتخاب کرده و استفاده کردند.

در پایان این نشست به مناسبت هفته حجاب و عفاف از شش نفر از جهادگران، اساتید و دانشجویان سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی تجلیل شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: حجاب و عفاف نشست تخصصی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :