رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور مطرح کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای مشارکت جدی در عرصه قرآنی آذربایجان‌شرقی

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۳ کد : ۳۸۹۲۱ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۴۶۱
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با تأکید بر ظرفیت‌های متنوع جهاددانشگاهی در حوزه‌های مطالعاتی، ترویجی، آموزشی و حتی بین‌المللی در عرصه قرآن، آمادگی این نهاد را برای مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی با محوریت سازمان جهاددانشگاهی استان اعلام کرد.
آمادگی جهاددانشگاهی برای مشارکت جدی در عرصه قرآنی آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه، در چهارمین جلسه‌ شورای سیاست‌گذاری خبرگزاری ایکنا شعبه آذربایجان‌شرقی که با حضور امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی از سال ۱۳۶۲ آغاز شده است و فضای دانشگاه‌ها برای اولین بار توسط جهادانشگاهی قرآنی شد.

وی ادامه داد: برگزاری ۲۴ دوره مسابقات ملی دانشجویان از افتخارات این نهاد است و از سال ۱۳۸۵ مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمانان جهان بر عهده جهاددانشگاهی قرار دارد که یک بار در سال ۱۳۸۹ افتخار میزبانی مسابقات نصیب استان آذربایجان‌شرقی شد.

حسنی افزود: اکنون خبرگزاری ایکنا در ۲۱ زبان زنده دنیا تولید محتوا می‌کند و تقریباً ۸۰ درصد از جمعیت کشورهای دنیا از محتوای معارف قرآنی خبرگزاری ایکنا استفاده می‌کنند؛ یکی از نکات مهم در خصوص تولید خبر به سایر دنیا این است که تعداد کمی از اخبار داخلی ما ترجمه می‌شود و درصد زیادی از اخبار تولید شده متعلق به هرکشور و منطقه خاصی است که توسط خبرنگار ایکنا در آن منطقه تولید می‌شود.

حسنی با بیان اینکه براساس آمارهای گوگل آنالیز، در بعضی از کشورها از جمله جمهوری آذربایجان و مخاطبان فرانسوی زبان، محبوبیت ایکنا از ایران بالاتر است، افزود: بعد از فیلترشدن «سحر تی‌وی» و خبرگزاری ایکنا، تنها کمتر ۱۰ درصد ریزش مخاطب روبرو شدیم و همچنان کاربران، اخبار ایکنا را پیگیری می‌کنند.

مدیرعامل ایکنا تأکید کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور صرفاً یک مجموعه رسانه‌ای خالص نیست و در حال حاضر دارای مرکز مطالعات، مرکز رشد و فناوری‌های قرآنی، مرکز مشاوره و ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و یک استودیو مجهز شبیه به یک شبکه خبری داریم، به تولید محتوای چند رسانه‌ای می‌پردازیم.

وی اظهار کرد: مهمترین توصیه ما به استان‌ها عدم فراموشی علمای بلاد مختلف، شخصیت‌های قرآنی و تولید محتوا در خصوص شخصیت این بزرگواران است که به زبان‌های مختلف نیز ترجمه و بازنشر خواهد شد.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ظرفیت‌های متنوع جهاددانشگاهی در حوزه‌های مطالعاتی، ترویجی، آموزشی و حتی بین‌المللی در عرصه قرآن آمادگی این نهاد را برای مشارکت با دستگاه‌های فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی با محوریت سازمان جهاددانشگاهی استان اعلام کرد.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: رویکرد بین‌المللی جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی، مستند به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص تحقق تمدن نوین اسلامی است. اعتقاد داریم که تمدن نوین اسلامی، تنها با وحدت امت اسلامی در محور قرآن کریم شکل می‌گیرد.

وی پیشنهاد کرد: برگزاری منظم طرح تحیت با محوریت تجلیل و بزرگداشت مقام معنوی علمای برجسته و پیشکسوتان قرآنی آذربایجان شرقی به‌صورت ماهانه برگزار شود.

در پایان این جلسه احکام عضویت حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، حجت‌الاسلام یوسف خیری، مسلم اورنگی، رحیم وظیفه‌شعاع، میکائیل جمالپور و مجید باوردی به‌عنوان اعضای جدید شورای سیاست‌گذاری خبرگزاری ایکنا ـ شعبه آذربایجان‌شرقی توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اعطا شد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :