پیام دکتر طیبی به مناسبت روز شهدای جهاددانشگاهی

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۲ کد : ۴۰۶۶۰ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۴۲۶
رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت ۲۷ دی، سالروز شهدای جهاددانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز پیامی صادر کرد.
پیام دکتر طیبی به مناسبت روز شهدای جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی به مناسبت ۲۷ دی، سالروز شهدای جهاددانشگاهی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای ۲۷ دی دانشگاه تبریز پیامی صادر کرد.

متن پیام که توسط علیرضا زجاجی، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست جهاددانشگاهی در مراسم گرامیداشت شهدای 27 دی دانشگاه تبریز قرائت شد، به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

۲۷ دی ماه، روز شهدای جهاددانشگاهی را گرامی می‌داریم و به ارواح طیبه ۱۰۳ شهید والامقام این نهاد، سلام و درود می‌فرستیم، پرورش، بالندگی و میدان داری مؤمنان محکم‌تر از آهن و عاشقان جهاد از نعمات دوران دفاع مقدس ملت ایران بود. شهدا پیشتازان این جمعیت باشکوه و بنیان مرصوص‌اند.

همزمانی تشکیل نهاد انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی با آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، موجب شد که دفاع، موضوع اصلی و در رأس اقدامات این نهاد قرار گیرد. از آن پس بود که جلوه‌های متعدد و متنوعی از ایثار، ابتکار، خوداتکایی و باور به پیروزی بر دشمن پدیدار شد و در همان زمان تجربه‌ بی‌بدیل هم نفس بودن و همکاری با شهدای والامقام جهاددانشگاهی برای نسل اول جهادگران رقم خورد. آنان که آن روزهای حماسه و افتخار و چهره‌های مصمم و متوکل را به یاد دارند گواهی خواهند داد که همان روحیه و همان عمل به تکلیف و چه بسا فراتر از تکلیف و توان مرسوم، کلید حل مشکلات کنونی ایران عزیز ما است.

امروز به برکت جانفشانی شهدا و عمل صالح آنها، دلهای بسیاری از جوانان این مرز و بوم و از جمله محققان، فناوران و نخبگان جوان فرهنگی جهاددانشگاهی به تداوم راه شهدا متمایل شده و در عرصه‌های مختلف افتخار آفریده‌اند. امیدواریم علاوه بر یاد و بزرگداشت آن سبک روحان عاشق و مدد گرفتن از انوار معنویشان، گنج‌های به‌جا مانده از شهدای عزیزمان از جمله خاطرات و مستندات جهاد شورانگیزشان، وصیت نامه‌های درس آموز و زندگی با اخلاص و عزم انقلابی آنها به خوبی ترسیم و تصویر شود.

یقیناً فطرت پاک جوانان مؤمن و پرتلاش ایران اسلامی مشتاقانه آماده و منتظر تبیین هنرمندانه ابعاد مختلف زندگی آگاهانه، مخلصانه و پرثمر شهدا است و بدون شک هر اقدامی در این زمینه و از جمله بزرگداشت روز شهدای جهاددانشگاهی و معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و ایستادگی، مؤثر، امیدبخش و نزد خداوند متعال مأجور خواهد بود.

از همه‌ همکارانم در جهاددانشگاهی و همچنین عزیزانی که در دستگاههای دیگر در این راه گام بر می‌دارند به سهم خود قدردانی می‌کنم و مزید توفیقات همگان را از خداوند سبحان که «هوالشاهد فی کل مکان» است مسألت می‌کنم.

text to speech icon

کلید واژه ها: حمید رضا طیبی روز شهدای جهاددانشگاهی شهدای 27 دی


نظر شما :