جلسه مشترک سازمان جهاد دانشگاهی با رئیس و معاونان دانشگاه مراغه

رییس دانشگاه مراغه: جهاددانشگاهی باید فصل جدیدی در موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاه درقبال جامعه باز کند

۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۵۲۶۳۱ تاپ خبر آموزشی عمومی
تعداد بازدید:۳۵۵
جلسه مشترک نمایندگان سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با رئیس، معاونان و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه مراغه  با هدف تعامل و همکاری مشترک در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و پژوهشی در محل دانشگاه مراغه برگزار شد.
رییس دانشگاه مراغه: جهاددانشگاهی باید فصل جدیدی در موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاه درقبال جامعه باز کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان: دکتر زادشکویان، رئیس دانشگاه مراغه در این نشست با اشاره به فعالیتهای علمی دانشگاه مراغه گفت: این دانشگاه در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، علوم پایه ، فنی و مهندسی و کشاورزی بیش از 3500 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو تربیت می کند که با استفاده از ظرفیت های علمی اساتید خود توانسته است در چند سال اخیر رشد چشمگیری در حوزه پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین المللی کسب نماید. 
وی با بیان اینکه امسال 8 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه جزو دانشمندان دو درصد قرار گرفته افزود، دکتر مهدی اسرافیلی عضو هئیت علمی این دانشگاه نیز جزو دانشمندان یک درصد و نخبگان علمی جهان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه مراغه ادامه داد: زمانی دانشگاه ها فقط مکانی برای آموزش بوده است، اما امروزه نیاز است دانشگاه ها در راستای تحقق نیازهای علمی و فناوری کشور در مسیر تبدیل شدن به دانشگاه های نسل سوم گام بردارند، و در حال حاضر دانشگاه مراغه با حمایت از طرح های دانش بنیان و فناورانه در تلاش است تا به این اصل جامه عمل بپوشاند.
 وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای چشمگیر جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف؛ فرهنگی، آموزشی و علمی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در بیش از چهار دهه فعالیت خود توانسته است منشا اثرات خوبی در بخشهای مختلف جامعه باشد. و به نظر می‌رسد باید فصل جدیدی در موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاهها و مراکز علمی در قبال جامعه باز کند تا بتواند به مسئولیت اجتماعی خود به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی در قبال پدیده های اجتماعی عمل کند.
وی افزود: ما در دانشگاه مراغه با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود با همکاری جهاد دانشگاهی آماده هستیم موضوع مسئولیت اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه را به عنوان یک الگو  و پایلوت در شهرستان مراغه اجرا کنیم. 
در ادامه نمایندگان سازمان جهاد دانشگاهی استان از حوزه های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی به ارائه معرفی و توانمندیهای حوزه مربوطه پرداختند و همچنین معاونان و مدیران بخشهای مختلف دانشگاه مراغه نیز ضمن ارائه نقطه نظرات خود با استقبال از همکاری نزدیک با سازمان جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای عملی کردن این همکاری در زمینه های مختلف و ایجاد دفتر نمایندگی جهاد دانشگاهی استان در دانشگاه مراغه و شهرستان مراغه اعلام کردند. 
در خاتمه این جلسه مقرر شد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمنیه های مختلف با هدف آغاز همکاری نزدیک با ایجاد دفتر نمایندگی سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در دانشگاه مراغه آماده و در هفته آینده به امضای طرفین برسد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی جهاددانشگاهی مراغه دانشگاه مراغه


نظر شما :