مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جهاددانشگاهی بر روی مسائل مردم و جامعه کار کرده است

۰۶ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۱:۲۷ کد : ۵۳۰۴۲ تاپ خبر فرهنگی عمومی
تعداد بازدید:۲۰۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، گفت: جهاددانشگاهی مسائل مردم و جامعه را شناخته و بر روی آن‌ها کار کرده است.
جهاددانشگاهی بر روی مسائل مردم و جامعه کار کرده است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی: محمدحسین بلاغی در دیدار با اعضای جهاددانشگاهی استان، با اشاره به این‌که نهادهای پس از انقلاب اسلامی به نوعی متفاوت بوده و منشا اثر شده‌اند، اظهار کرد: نهادهایی چون جهاددانشگاهی، حوزه هنری و جهاد سازندگی نهادهایی روییده از انقلاب بوده و نقش موثری در خدمت‌رسانی به جامعه داشته‌اند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی طی سال‌ها توسعه یافته و توانسته خدمات موثری به مردم و جامعه ارائه دهد، یادآور شد: این خدمات بسیار مهم و ارزشمند بوده و برخی مجموعه‌ها نتوانستند چنین کار مردمی انجام دهند، اما جهاددانشگاهی با شناسایی مسائل مردم و جامعه، خدمت‌رسانی کرده که پنل‌های خورشیدی از جمله‌ی آن است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، تاکید کرد: این مرکز نیز نظرسنجی‌های معتبری انجام داده و در دوره‌های مختلف انتخابات نیز نتایج مستندی ارائه کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این‌که جهاددانشگاهی استان در شورای فرهنگ عمومی نیز حضور پررنگی داشته است، افزود: در شورای فرهنگ عمومی پیش نویس شیوه نامه فعالیت کارگروه رصد و پیگیری مصوب خواهد شد که پنج کمیته ذیل خود دارد و جهاددانشگاهی را نیز در میان کمیته‌های پنجگانه به عنوان کمیته رصد تهدیدات فضای فرهنگی استان اضافه کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که دو عنوان پروژه نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی برای کمیته مذکور مطرح خواهیم کرد که شامل رصد مصرف کالای فرهنگی استان به صورت سالانه و پایش سرمایه اجتماعی در استان است، یادآور شد: بعد پژوهشی شکل یافته در جهاددانشگاهی بسیار ارزشمند بوده و در حقیقت فایده دار است، چراکه این مجموعه در خاتمه پژوهش‌ها، تحلیل‌هایی برای برنامه ریزی نیز ارائه می‌کند که قدردان زحماتشان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تنوع و تکثر فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انتظارات و اقتضائات جامعه، بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم گام‌های موثری در این مجموعه برداریم.
 

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :