نشست هم‌اندیشی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد

۱۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۵۴۹۳۸ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۲۲۸
نشست هم‌اندیشی تامین انرژی و احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیربا حضور مدیران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، شرکت های صنعتی و فولادی و جمعی از کارشناسان این حوزه به میزبانی سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی فر، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در این نشست، با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی در حال حاضر دو ماموریت در حوزه فرهنگ و علم بر عهده دارد، گفت: البته سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دیگری این مسئولیت‌ها را عهده‌دار هستند و دیدگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر این است که جهاددانشگاهی در این دو حوزه، کارهای بر زمین مانده را انجام داده و اثربخش شود.

وی افزود: جهاددانشگاهی حسب توانمندی‌ها و امکانات خود، برخی کارها و فعالیت‌ها را در این رابطه شروع کرده و برخی فعالیت نیز در حال انجام است؛ در این رابطه اخیرا ارتقای سواد رسانه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم، چراکه در حوادث اخیر ضعف‌های بسیاری در حوزه سواد رسانه به چشم خورد.

 وی در این خصوص افزود: طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده، دیدگاه‌هایی مبنی بر ضعف در حوزه سواد رسانه‌ای مطرح شد و بر این اساس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان طرح نامه‌ای در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای آماده کرد تا بتوانیم در این رابطه گام‌هایی برداریم. و اخیراً این کارگاه تربیت مربی سواد رسانه ای در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

فاتحی فر، با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به سرمنزل مقصود و سپردن پرچم اسلام به دست صاحب اصلی، پیچ‌هایی مقابل خود دارد، خاطرنشان کرد: نباید از دو عامل "ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت" که باعث شده انقلاب اسلامی ایران پابرجا و استوار به مسیر خود ادامه دهد، غافل شده و باید همواره بدان‌ها تمسک کنیم.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این نشست به توانمندی های جهاددانشگاهی استان در حوزه های مختلف اشاره و عنوان کرد: وجود و فعالیت مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا) در کنار خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، دارا بودن زیرساخت های گسترده در حوزه آموزش های بلندمدت و کوتاه مدت، فعالیت پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی و ثبت عملیاتِ موفقیت آمیزِ طراحی و اجرای نیروگاه های انرژی خورشیدی توسط معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان، ظرفیت عظیمی را برای این نهاد انقلابی جهت ارائه خدمات متنوع آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی در استان ایجاد کرده است.

وی ابراز اطمینان کرد، این جلسه هم اندیشی منجر به انجام کارهای پژوهشی بخصوص در حوزه انرژیهای تجدیدیر پذیر شود.

مهندس کریم میلانی، معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از تشکیل این جلسه توسط سازمان جهاددانشگاهی استان، گفت: تشکیل این جلسه در پایان سال جاری کمک می کند تا سال اینده در حوزه انرژی های تجدیدپذیر قویتر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در سال آینده با حمایت مجلس شورای اسلامی و توجه دولت با تغییر قانون قیمت انرزی واقعی خواهد شد، افزود: ایران یکی از بدترین کشورهای دنیا در مصرف انرژی نمی باشد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو از سال‎های گذشته به دنبال توسعه ‏نیروگاه‌های تجدید پذیر بوده که نیروگاه‌های خورشیدی، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی خانگی جایگاه ‏ویژه‌ای در بین نیروگاه‌های تجدید پذیر دارد. ‎

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، ادامه داد: هرچند توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در سال‌های مختلف با فراز و فرودهایی روبرو ‏بوده، اما وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ با افزایش قیمت خرید تضمینی برق عزم و اراده جدی خود را ‏برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی نشان داد. ‎

وی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با وجود داشتن جغرافیای کوهستانی برای ایجاد ‏نیروگاه‌های خورشیدی دارای توجیه اقتصادی بوده و میزان تابش نور خورشید در این استان بسیار ‏ بیشتر است. ‎

درادامه این نشت همچنین تعدادی از مدیران و کارشناسان حوزه انرژی های تجدید پذیرن ظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه اعلام کردند و مقرر شد این نشست هم اندیشی با دعوت از مدیران استانی مرتبط این حوزه ادامه پیدا دکند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :