رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

اثربخشی فعالیت‌های پژوهشکده بایستی در فعالیت‌های جهاددانشگاهی دیده شود

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۰ کد : ۵۷۱۱۱ پژوهشی تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۱۶
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی انتظار ایفای نقش به عنوان اتاق فکر سازمان و استان را داریم، گفت: اثربخشی فعالیت‌های پژوهشکده بایستی در برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های سازمان دیده شود.
اثربخشی فعالیت‌های پژوهشکده بایستی در فعالیت‌های جهاددانشگاهی دیده شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه، در جلسه شورای علمی پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی، افزود: با توجه به محدودیت بودجه سازمان‌های دولتی و بروکراسی موجود اداری بایستی بخشی از طرحها و فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده به سمت ارائه خدمات به بخش خصوصی سوق داده شود.

وی گفت: مقرر شده با همکاری گروه‌های پژوهشی پژوهشکده طرحهای ارتقای بهره وری برای بخش‌های مختلف سازمان اجرا گردد تا ان شالله با عملی نمودن این طرحها برنامه‌های مصوب سازمان برای سال جاری تحقق یابد.

فاتحی فر، افزود: جهاددانشگاهی علاوه بر فعالیت در بخش‌های خدمات تخصصی و درآمدزایی رسالت‌ها و مسئولیت‌های دیگری را نیز درحوزه‌های فرهنگی و پژوهشی بر عهده دارد که الزاماً درآمدزا نیستند ولی اثر این فعالیت‌ها در ارتقا بهره وری و عملکرد سایر بخش‌های سازمان دیده می‌شود.

دکتر ابراهیم ایران‌نژاد، سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، نیز در این جلسه گفت: تغییر رویکرد در پژوهشکده و اهمیت دادن به بحث منابع انسانی و منابع فکری یک ضرورت است و پژوهشکده در حال حرکت به این سمت می‌باشد.

وی گفت: توجه به سرمایه‌های فکری در کشورهای صنعتی یکی از عوامل اصلی توسعه این کشورها محسوب می‌شود تا جایی که در این کشورها علی‌رغم تمامی دارایی‌های مادی و فیزیکی خود بزرگترین دارایی خود را سرمایه‌های انسانی و اجتماعی می‌شمارند.

ایران نژاد، ادامه داد: با توجه به اهمیت سرمایه‌های فکری که خود متشکل از سرمایه‌های ارتباطی، انسانی و ساختاری هستند نیروی انسانی و دادن جایگاه ویژه به آن به عنوان بخش مهمی از مسیر تحقق اهداف و نهایتاً درآمد به شمار می‌رود که لازمه آن نیز آموزش‌های تخصصی و ارتقا دانش در تمامی ابعاد نیروی انسانی و اعتماد به آنهاست.

وی افزود: توجه به این مولفه‌ها باعث شکل‌گیری همدلی، مشارکت اجتماعی و مشارکت درون سازمانی و نهایتاً ارتقا فرهنگ سازمانی خواهد شد.

مهندس توحید لطفی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی در رفع  معضلات حوزه پژوهش افزود: در حوزه‌های قیمت تمام شده خدمات، ارزیابی اقتصادی و توجیهی طرح های سرمایه گذاری، تهیه اطلس در حوزه‌های پزشکی، فناوری و اشتغال زایی و راه‌اندازی دیجیتال مارکتینگ نیازمند همکاری گروه‌های پژوهشی هستیم.

اسماعیل خیری‌زاده مدیر برنامه‌ریزی پژوهشکده و معاونت پژوهش و فناوری سازمان نیز  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در این پژوهشکده بر لزوم برنامه ریزی گروه‌ها و مراکز در جهت تحقق اهداف مصوب سال جاری بر جدیت پایش مستمر در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 25 طرح کارفرمایی برای سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی و 2 طرح مصوب دفتر مرکزی جهاددانشگاهی توسط پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی در حال انجام است، گفت: علاوه بر طرح های جاری تعداد 80 طرح پژوهشی کارفرمایی و 10 طرح مصوب دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی نیز با موفقیت به اتمام رسیده است.

همچنین در ادامه این جلسه مدیران گروه‌های پژوهشی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های جاری گروه و برنامه‌های در دست اجرا ارائه نمودند و اعضای هیات علمی سازمان دیدگاه های خود در زمینه بهبود فرآیندهای سازمان را ارائه نمودند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی


( ۱ )

نظر شما :