امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شتابدهنده ستاک

۰۸ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۶ کد : ۵۷۶۲۵ تاپ خبر تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۳۱۱
در مراسمی بین سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شتابدهنده ستاک آپ تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پژوهشی، آموزشی، فنی، اجرایی و مشاوره‌ای امضا شد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شتابدهنده ستاک

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز دوشنبه 8 خردادماه، در این مراسم، با تاکید بر این‌که این نهاد به علت فعالیت‌های خود در حوزه‌های متنوع، توانسته همانند یک سازمان چند منظوره، فعالیت‌های متنوعی را پیگیری کند، گفت: این روند پتانسیل بزرگی برای جهاددانشگاهی است.

وی با اشاره به این‌که ریشه‌ی جهاد دانشگاهی با فرهنگ و علم پیوند خورده است، افزود: در اوایل جنگ و در زمانی که مباحث دانش بنیان مطرح نبود، دانشجویان دانشکده فنی با مدیریت جهاددانشگاهی دست به اقدامات دانش بنیان در حوزه دفاعی زدند.

فاتحی فر، با اشاره به این‌که شش جلد کتاب از رشادت‌های دانشجویان و همچنین فعالان در کارگاه دانشکده فنی به تحریر درآمده است، افزود: شناسایی کارگاه قبل از بمباران، نشان از اهمیت والای فعالیت‌های دانشجویان داشته و جهاددانشگاهی در دفاع مقدس، پیشتازی خود را در مباحث فرهنگی و علم و دانش نشان داده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت‌های گسترده جهاددانشگاهی کشور در حوزه پژوهشگاه رویان، ابن سینا و سایر مجموعه‌های فعال در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در کنار یکپارچگی فعالیت‌ها، بومی سازی و توجه به مباحث بومی را نیز محور فعالیت‌های خود قرار داده و توانسته اتفاقات مختلفی را در این رابطه رقم بزند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی همانند یک سازمان چند منظوره و به صورت زنجیره‌‌وار فعالیت‌های متنوعی را پیگیری می‌کند، افزود: واحدها و مراکز مختلف جهاددانشگاهی در سطح کشور در حوزه‌های مختلفی کار می‌کنند که این توانمندی‌ها در نقاط مختلف کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر رسالتی که نظام اسلامی بر عهده این نهاد گذارده تا کارهای بر زمین مانده را پیگیری و مرتفع کند، افزود: دست و بال جهاد دانشگاهی در حوزه فعالیت‌هایش گاه بازتر از دانشگاه‌ها بوده و به همین دلیل متمایز از دانشگاه فعالیت می‌کند و بعضا فعالیت‌هایی را با نیرو و هیات علمی کم انجام می‌دهد که گستردگی و اثربخشی فراوان دارد.

فاتحی‌فر با اشاره به این‌که بخش تجاری سازی در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز به تازگی راه اندازی شده و بر همین اساس، علاقه‌مند روابط بیشتر با شرکت‌های دانش بنیان هستیم، گفت: گاه دست دانشگاه‌ها در حوزه تجاری‌سازی بسته است، اما جهاددانشگاهی از بدو تشکیل به درآمدزایی عادت کرده و چندان متکی به بودجه دولتی نیست، چراکه درآمدهای خود را به واسطه فعالیت‌های مختلف تامین می‌کند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اهمیت توجه به اشتغال‌زایی در کنار فعالیت‌ها، بیان کرد: جهاددانشگاهی در راستای حل معضلات مربوط به بیکاری نیز اشتغال‌زایی را در کنار فعالیت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد تا از قِبَل فعالیت‌ها برای چند نفر نیز اشتغال‌زایی شود.

وی با اشاره به رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان مبنی بر ارتباط گیری موثر با شرکت‌های دانش بنیان و همچنین هم‌افزایی و بهره‌گیری متقابل از توان و ظرفیت‌های یکدیگر، خاطرنشان کرد: دیجیتالی شدن فعالیت‌ها و تحول دیجیتال می‌طلبد که حرکت خود را به این سمت شتاب بخشیده و در توسعه فعالیت‌های دیجیتالی و زیرساخت‌های مرتبط با آن، از توان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف بهره بگیریم.

نادر آقازاده، مدیرعامل شرکت دانش بنیان و شتابدهنده ستاک نیز در این مراسم اظهار کرد: شرکت ستاک از سال ۸۵ به عنوان یک شرکت نرم افزاری با تمزکر بر روی تولید نرم افزارهای سفارش مشتری فعالیت خود را آغاز نمود است.

وی افزود: ورود به صنعت فناوری اطاعات با تمرکز بر روی پروژه‌های بزرگ در حوزه دولت الکترونیک بود،حوزه‌ای که در آن زمان خلاء بسیاری وجود داشت و با توجه به خواست کشور برای توسعه مبحث دولت الکترونیک، اما در این مسیر بازیگر جدی وجود نداشتند.

آقازاده، ادامه داد: از ۸۵ تا ۸۹، ما جایگاه خودمان را در حوزه تولید نرم افزارهای سازمانی، به عنوان یک شرکت تثبیت شده در کشور معرفی کنیم. در سال ۸۷ در جشنواره اقتصاد سبز، از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شرکت پیش رو در اقتصاد سبز انتخاب شدیم و این شروع کسب افتخارات در سطح ملی برای شرکت ستاک بود و پس از آن در سال‌های ۸۹ و ۹۰ به عنوان شرکت برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب شدیم. و در سال ۹۰ به عنوان کارآفرین برتر استان برگزیده شدیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ به حوزه کسب و کارهای آنلاین ورود کردیم و در نهایت در سال ۹۵ نیز به طور رسمی  موفق شدیم به این حوزه وارد شویم، گفت: دلیل اصلی این امر اتفاقاتی است که در حوزه کسب و کارهای آنلاین می‌افتد و تصور ما نیز این است که آینده از آن کسب و کارهای آنلاین است. انقلاب صنعتی چهارم که از آن به عنوان اقتصاد دیجیتال یاد می‌شود، مقوله‌ای است خواسته یا ناخواسته اکثر صنایع و حوزه های خدمات را با خود درگیر کرده و درگیر خواهد کرد و به نظر من این فرصت بسیار بزرگی برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات است.

آقازده افزود: از سال 97 وارد حوزه شتابدهی استارتاپ‌ها شدیم و با وجود این‌که ممکن است مردم خود شتابدهنده ستاک را نمی شناسند ولی حتما شهروندان با خروجی های این شتابدهنده در ارتباط هستند، مثل نصرنیوز، سامانه نوبت دهی پزشکان نوبت آل، اپلیکیشن ویژنو، سامانه بیمه سی و...

مدیرعامل شرکت ستاک در پایان آمادگی این شرکت را برای همکاری در زمینه‌های رشد کسب و کارها، هسته‌های فناور، جذب سرمایه و معرفی استارت آپ ها اعلام کرد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :