نخستین جلسه هم‌اندیشی کنگره بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی برگزار شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۹ کد : ۵۷۷۲۳ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۲۴۲
نخستین جلسه هم‌اندیشی کنگره بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی با حضور رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، معاونین و جمعی از اعضای هیئت علمی و همکاران در محل سالن اجتماعات مرکز درمان ناباروری برگزار شد.
نخستین جلسه هم‌اندیشی کنگره بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی،  مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، در این جلسه با تاکید بر این‌که خصایص و روحیات مسجدی در حقیقت همان خصایص شهدا است، گفت: بنای فکری، اندیشه‌ای و عقبه‌ی شهدای بزرگوار در مساجد شکل گرفته و قطعاً بدون حضور و انس با مسجد نمی‌توان مسیر شهادت را طی کرد.
وی افزود: یکی از روحیه‌های بارز شهدا مسجدی بودن است و اگه به عقبه شهدا نگاهی شود متوجه می‌شویم که همه شهدا افراد مسجدی بودند و این بارزترین خصایص شهدا است.

فاتحی فر، مردمی بودن، علاقمند به اسلام، ولایت مداری، ساده زیستی، تلاش برای گسترش عدالت، پرکار بودن را از جمله خصایص شهدا دانست و گفت: وظیفه سنگینی در قبال شهدا بر عهده ما قرار گرفته و امیدواریم با الطاف خداوند متعال قدمهایی در گرامیداشت شهدا برداریم.

وی همچین با اشاره به وجود مشکلات در جامعه اظهار کرد: قدم برداشتن در راه شهدا و الگو قرار دادن سبک زندگی شهدا و ائمه اطهار می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را رفع کند.

فاتحی فر، با بیان اینکه از سوی جهاددانشگاهی کسور توفیق یافتیم تا جهاددانشگاه آذربایجان‌شرقی مسئول برگزاری کنگره شهدای جهاددانشگاهی باشد و این توفیق بزرگی است و امیدواریم با همکاری تمامی جهادگران عزیز بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی همچنین از کلیه همکاران درخواست کرد پیشنهادت خود را در جهت غنی‌تر برگزار شدن کنگره شهدای جهاددانشگاهی ارائه دهند تا با جمع بندی پیشنهادات بتوانیم برنامه خوبی ارائه دهیم.

گفتنی است در این جلسه جمعی از همکاران پیشنهادت خود را در خصوص برگزاری کنگره ملی جهاددانشگاهی ارائه کردند و مقرر شد تا سایر همکاران هم که در جلسه حضور نداشتند پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به ریاست سازمان ارائه نمایند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی کنگره شهدا


نظر شما :