رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف دانشگاه هنر تبریز

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۱ کد : ۵۸۱۸۳ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۷۱
رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، با تأکید بر همکاری بین بخشی و ایجاد تعامل مثبت و سازنده در حوزه‌های مختلف بین دانشگاه هنر اسلامی و جهاددانشگاهی استان گفت: تنوع فعالیت‌های شاخص در مجموعه جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف علمی فرهنگی و آموزشی نشان می‌دهد که پشت این حرکت‌های اساسی یک مجموعه تفکر جهادی، خوش فکر و حرفه‌ای وجود دارد.
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی برای تحقق اهداف دانشگاه هنر تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، دکتر سجاد پاکزاد رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، روز دوشنبه ۲۲ خردادماه، در نشست با رییس و معاونان سازمان جهاددانشگاهی استان، با اشاره به رسالت بزرگ دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: دانشگاه هنر اسلامی به‌عنوان تنها دانشگاه هنر اسلامی کشور پرچمدار فرهنگ و هنر اسلامی در تمدن سازی نوین اسلامی است.

وی به ماموریت و چشم‌انداز خطیر دانشگاه هنر اسلامی اشاره کرد و افزود: این موضوع رسالت ما در این دانشگاه را بسیار سنگین کرده است و باید در راستای این رسالت و پیشرفت روافزون این دانشگاه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در ادامه با تأکید بر همکاری بین بخشی و ایجاد تعامل مثبت و سازنده در حوزه‌های مختلف بین دانشگاه هنر اسلامی و جهاددانشگاهی استان، استفاده از ظرفیت‌های طرفین را برای تحقق اهداف و چشم‌اندازهای هر دو سازمان مثبت دانست و افزود: تنوع فعالیت‌های شاخص در مجموعه جهاددانشگاهی استان در حوزه‌های مختلف علمی فرهنگی و آموزشی نشان می‌دهد که پشت این حرکت‌های اساسی یک مجموعه تفکر جهادی، خوش فکر و حرفه‌ای وجود دارد.

وی همچنین بر شناسایی ظرفیت‌های دو طرف در جهت حرکت به چشم‌اندازهای مورد نظر خود که در گذشته خیلی به آنها توجه نشده است تأکید کرد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست، با تشریح فعالیت‌های بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان به‌دنبال توسعه دفاتر خود در دانشگاه‌های استان است و در این راستا دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و دانشگاه هنر اسلامی در برنامه‌های توسعه جهاددانشگاهی قرار دارند که در دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اقدام به ایجاد دفتر شده است و در صورت همکاری دانشگاه هنر اسلامی نیز آمادگی خود را برای ایجاد دفتر در دانشگاه هنر اسلامی اعلام می‌کنیم که بتوانیم همکاری‌های بین این دو مجموعه را توسعه دهیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت دانشکده چند رسانه‌ای در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: جهاددانشگاهی با تحلیل و بررسی فضای عمومی جامعه در جریانات اخیر به این نتیجه رسید که بخشی از عوامل مرتبط با شکل‌گیری جریانات و اغتشاشات در جامعه ناشی از فقر سواد رسانه در بین اقشار مختلف جامعه است، بنابراین معاونت فرهنگی سازمان در این زمینه طرح جامعی با عنوان طرح ارتقای سواد رسانه‌ای در بین دانشجویان و دانش‌آموزان به شورای فرهنگ عمومی استان ارایه داد و همزمان برنامه‌های اجرایی خود را برای تربیت مربی سواد رسانه‌ای شروع کرده و استاندار و هم امام جمعه تبریز از این طرح حمایت کرده‌اند و ما در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی به‌دنبال ارایه طرح جامعی به جهاددانشگاهی کشور هستیم که بتوانیم این طرح را به‌صورت کشوری اجرا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت دانشکده چندرسانه‌ای در دانشگاه هنر اسلامی تبریز می‌توانیم از ظرفیت‌ها و اساتید و متخصصان این دانشکده در این طرح استفاده کنیم.

مهندس فاتحی فر، با اشاره به تأکیدات و هوشمندی فوق‌العاده مقام معظم رهبری در شناسایی و ارایه راهبردهای کلان اجرایی در زمینه‌های مختلف و مشکلات کشور اظهار کرد: ما اگر در راستای فرمایشات معظم‌له حرکت می‌کردیم امروز این مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف جامعه وجود دارد را نداشتیم.

همچنین در این نشست معاونان سازمان جهاددانشگاهی استان به تشریح فعالیت‌های بخش‌های مختلف خود پرداخته و دو طرف نسبت به همکاری‌های دوجانبه و عقد تفاهم‌نامه همکاری تأکید کردند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی دانشگاه هنر اسلامی تبریز


نظر شما :