سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

مد و لباس بخشی از هویت فرهنگی جامعه به شمار می‌رود

۲۸ تیر ۱۴۰۲ | ۱۲:۴۷ کد : ۵۹۷۸۶ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۱۹۷
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به گرایش به مد در جامعه مدرن امروزی گفت: مد و لباس بخشی از هویت فرهنگی جامعه و از شاخصه‌های فرهنگ عمومی در جوامع به شمار می‌رود.
مد و لباس بخشی از هویت فرهنگی جامعه به شمار می‌رود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، خسرو کنعانی، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان، در نشست مد و لباس ایرانی اسلامی، در حاشیه  نمایشگاه مد و لباس تولیدات دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز در باغ کمال، نیز در این نشست با اشاره به همت و تلاش دانشجویان علمی کاربردی جهاددانشگاهی در برپایی نمایشگاه گفت: این دانشجویان دانشگاه کارآفرین را در این فعالیت‌های عینیت می‌بخشند و حالا نوبت صنایع پوشاک و اصناف مرتبط با مد و لباس هست که از این خلاقیت‌های دانشجویی در طراحی و تولید لباسهای سنتی مدرن برای حمایت و تولید انبوه از این مدلها داشگاه و دانشجویان را یاری رسانند. 

وی با اشاره به گرایش به مد در جامعه مدرن امروزی افزود: مد و لباس بخشی از هویت فرهنگی جامعه و از شاخصه‌های فرهنگ عمومی در جوامع به شمار می‌رود و گرایش به مد نوعی تجدید نظر خواهی و تلاش مردم برای نوکردن و تغییر در مسائل مختلف زندگی اجتماعی است.

کنعانی، با بیان اینکه مد در واقع نوعی جلوه گری فردی در محیط اجتماعی است اظهار کرد: گرایش به مد یک حقیقت اجتناب ناپذیر از جامعه مصرفی و ماشینی است و تنها جوامعی از این پدیده نوظهور آسیب می‌بینند که جوامعی مصرف کننده صرف و تقلید کننده باشند. اما امروز دانشجویان این مرکز با طراحی و تولید مدل‌های با الهام از نگارگری‌های استاد کمال‌الدین بهزاد نقاش بنام ایرانی ثابت کردند که نمی‌خواهند مصرف کنده باشند و خودشان دنبال تولید مدلی بومی و ایرانی از لباس هستند که این حرکت دانشجویی باید در مقیاس بزرگتر از طرف مسئولین و متولیان فرهنگی حمایت شوند.

 گفتنی است نمایشگاه مد و لباس تولیدات دانشجویان مرکز علمی کاربردی  جهاددانشگاهی تبریز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روزهای ۲۶ تا ۲۸ تیرماه در محل باغ کمال تبریز در حال برگزاری است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :