رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی:

جهاددانشگاهی نهادی در تراز انقلاب اسلامی است

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۴ کد : ۶۰۴۰۵ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۶۳
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی گفت: این نهاد در کنار فعالیت‌های مختلف پژوهشی و علمی، توانست برای همه نهادهای پژوهشی در کشور الهام‌بخش شده و الگوی بسیار مناسب در تراز انقلاب باشد.
جهاددانشگاهی نهادی در تراز انقلاب اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر میکائیل جمال‌پور، رئیس دانشگاه پیام نور استان، به مناسبت چهل‌وسومین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت ایجاد تحولات عمیق علمی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های انقلاب و نظام یک امر ضروری بود، افزود: این موضوع در اوایل انقلاب قبل از اینکه در دانشگاه‌ها مطرح شود، توسط جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد تازه تأسیس شده‌ انقلاب، ارائه شد. 

وی، با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی با فعالیت‌های مختلف علمی و پژوهشی خود توانست ظرفیت‌های جهادی، علمی و پژوهشی را به نمایش بگذارد، ادامه داد: این نهاد انقلابی از بدو تأسیس تاکنون توانسته در همه‌ عرصه‌ها به‌ویژه مسائل علمی، فرهنگی، پژوهشی و تحقیقاتی کارهای بی‌مانند و بی‌نظیری را انجام دهد. 

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت‌های مرحوم کاظمی آشتیانی در جهاددانشگاهی و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت‌های این حوزه، تصریح کرد: کارنامه جهاددانشگاهی در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی توسط رهبر معظم انقلاب بارها تأیید شده و فعالیت‌های پژوهشگاه رویان و خدماتی که مرحوم کاظمی آشتیانی انجام دادند همیشه مورد تعریف و تمجید ایشان قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ ما با گذشت چند دهه از انقلاب، امروز هم به ماموریت‌های جهاددانشگاهی و انجام فعالیت‌های جهادی در حوزه‌ علم و تحقیقات و مسائل فرهنگی شدیداً نیاز دارد، گفت: همه‌‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هم می‌توانند از کارنامه درخشان جهاددانشگاهی، به‌عنوان یک الگوی مناسب الهام بگیرند.

جمال‌پور، در ادامه سخنانش فعالیت‌های فرهنگی را از جمله نیازهای دانشگاه‌ها مطرح کرد و افزود: انقلاب اسلامی ما دارای ماهیت فرهنگی هم بوده، از این‌رو تبلیغ مسائل فرهنگی، تعمیق فعالیت‌ها و همچنین آشنا کردن اذهان جوانان دانشجو نسبت به اهداف فرهنگی و ثروت و سرمایه‌ فرهنگی جزو نیازهای اساسی همه‌ دانشگاه‌ها است که جهاددانشگاهی در این زمینه توانسته کارنامه بسیار درخشان و چشمگیری داشته باشد.

این استاد دانشگاه، با بیان اینکه مسائل قرآنی در سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد، تصریح کرد: ضروری است همه فعالیت‌ها یا چهره‌های قرآنی دانشگاه‌ها از یک طرف معرفی شده و از طرفی بسترهای لازم برای تربیت چهره‌های قرآنی و فرهنگی ایجاد شود که جهاددانشگاهی در این رابطه نیز ظرفیت‌های خوبی دارد. 

وی در ادامه سخنانش به فعالیت‌های رسانه‌ای جهاددانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: عصر ما عصر رسانه‌ها بوده و حاکمیت از آن رسانه‌ها است، از این‌رو جهاددانشگاهی هم توانسته در کنار فعالیت‌های مختلف خود، با مدیریت‌ خبرگزاری ایسنا و به‌ویژه راهبری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) که مأموریتش انتشار اخبار و اطلاعات قرآنی و مخابره آخرین فعالیت‌ها و ظرفیت‌های قرآنی استان است، در این زمینه نقش بی‌بدیل و بی‌مانندی را ایفا کند که البته ضرورت دارد این فعالیت‌ها افزونتر شود.

انتهای پیام

text to speech icon

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :