معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ایسنا در بحث امیدآفرینی، نقش خوبی ایفا می‌کند

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۸ کد : ۶۱۰۹۴ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۷۶
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خبرگزاری ایسنا یکی از رسانه‌های جوان بعد از انقلاب اسلامی است، گفت: این رسانه در بستر جهاددانشگاهی برای کار جهادی و انقلابی تشکیل یافته و بنا به تاکید مقام معظم رهبری در بحث امیدآفرینی، نقش خوبی بازی می‌کند.
ایسنا در بحث امیدآفرینی، نقش خوبی ایفا می‌کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر تراب محمدی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت روز خبرنگار با تاکید بر این‌که انتظار داریم محتوای شبکه‌های مجازی در کشور ما توسط رسانه‌های داخلی تهیه و تولید شود، اظهار کرد: با این اقدام، جامعه به سمت سعادت و تعالی می‌رود، نه یاس و ناامیدی.

وی با بیان این‌که خبرگزاری ایسنا یکی از رسانه‌های جوان بعد از انقلاب اسلامی است، گفت: این رسانه در بستر جهاددانشگاهی برای کار جهادی و انقلابی تشکیل یافته و بنا به تاکید مقام معظم رهبری در بحث امیدآفرینی، نقش خوبی بازی می‌کند.

محمدی، با قدردانی از رسانه‌های استان و به خصوص خبرگزاری ایسنا در انعکاس منصفانه عملکرد دولت به جامعه، افزود: اخبار و رویدادها باید از عمق جامعه اطلاع رسانی شود تا مسئولان نسبت به آن اطلاع یابند.

وی با بیان این‌که استانداری آذربایجان شرقی، هر نوع حمایتی که لازم است از خبرنگاران و اصحاب رسانه انجام داده و می‌دهد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی، مولود انقلاب بوده و از نهادهای انقلابی است که برای ترمیم مسائل علمی کشور و به عنوان مکملی جهت تعالی بخشی به این مسائل تشکیل یافته است. این نهاد با جرات، علم و قدرت خود بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، مسائل بر زمین مانده را برداشته و در مسائلی که کسی نمی‌تواند ورود کند، وارد می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که اگر خبرنگاران و روایت‌ آن‌ها از واقعیت‌ها وجود نداشته باشد، قطعا رویدادها تحریف می‌شوند، ادامه داد: یکی از وظایف اصلی خبرنگاران، جلوگیری از تحریف‌ها و آگاهی بخشی به جامعه است.

محمدی با اشاره به وقوع جنگ رسانه‌ای در دنیای مدرن امروز، گفت: در اغتشاشات سال گذشته کشور نیز رسانه و به خصوص رسانه‌های معاند، نقش نخست را بازی می‌کردند که ما نسبت به این رسانه‌های معاند شناخت آن چنانی نداشتیم و اگر نسبت به وقایع و روایت آن‌ها در این جنگ رسانه‌ای تسلط نداشته باشیم قطعا مغلوب خواهیم شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: برخی جوانان ما در اغتشاشات سال گذشته تحت تاثیر رسانه‌های معاند بودند زیرا ما کاری برای آن‌ها نکرده‌ایم. ما صرفاً به هر یک از آن‌ها، یک ابزار رسانه یا همان تلفن همراه داده و به فکر خوراکی که آن‌ها از این ابزار بهره می‌برند، نبودیم.

وی گفت: رسانه‌های داخلی و به خصوص رسانه‌های انقلابی، مسئولیت مضاعفی دارند تا درد جامعه را دانسته و نسبت به آن در فضای مجازی و رسانه‌ها، تولید محتوا کنند و جایگاه خود را در فضای مجازی و بین جوانان بیابند، وگرنه رسانه‌های معاندی هستند که به راحتی مطالب را تحریف می‌کنند.

محمدی با اشاره به نامیده شدن سالروز شهادت خبرنگار محمود صارمی، به عنوان روز خبرنگار، گفت: شهید صارمی جزو انسان‌های باعظمت بوده و خبرنگاری نیز حرفه‌ای است که به تاسی از شهدا انجام گرفته و معنویت در حوزه خبرنگاری به جوشش درمی‌آید.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :