توسعه همکاری‌ شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با جهاددانشگاهی

۲۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۵ کد : ۶۱۵۴۴ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۷۲
با حضور سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، راه‌های افزایش همکاری میان این دو نهاد در زمینه‌های مختلف بررسی شد.
توسعه همکاری‌ شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، مهندس سجاد مطلبی، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در این دیدار اظهار کرد: با توجه به شناختی که از فعالیت‌های جهاددانشگاهی دارم می‌توانیم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری مشترکمان را توسعه دهیم و درحال حاضر نیز در زمینه‌های پژوهشی در حال همکاری هستیم.

وی با بیان این‌که اکنون تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی در راستای تحقق تعادل در امر سرمایه گذاری و مهاجرت معکوس شهرستان‌ها دارای شهرک صنعتی بوده و آماده واگذاری زمین هستیم، گفت: برخی شهرستان‌ها، فرهنگ سرمایه گذاری بالایی داشته و حجم سرمایه گذاری نیز در آن بالا است و برخی مناطق دیگر بنا به بافت منطقه حجم سرمایه گذاری کمتر است. پس از تبریز، شهرستان‌های شبستر، بناب و مراغه از جمله شهرستان‌های پررونق در امر سرمایه گذاری هستند.

مطلبی، در خصوص استفاده از سلول‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر در تامین برق شهرک‌ها، گفت: از استفاده انرژی تجدیدپذیر توسط واحدها در شهرک‌ها استقبال می‌کنیم و حتی تا متراژ دو مترمربع زمین برای نصب سلول‌های خورشیدی به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم. حتی در سفر دوم ریاست جهوری به استان نیز پنج مجوز شهرک انرژی خورشیدی برای استان دریافت کردیم که در انتظار ابلاغ آن‌ها هستیم و  در شهرک بعثت نیز به مساحت ۲۰۰۰ هکتار زمین فقط برای انرژی‌های خورشیدی اختصاص می‌دهیم و آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم.  

وی تاکید کرد: تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر مزایای از جمله معافیت مالیاتی و کاهش هزینه برق دارد. اکنون واحدهای صنعتی نیز به این باور رسیده‌اند که اگر خودشان برق تامین نکنند، باید هزینه بالایی برای آن پرداخت کنند.

سرپرست شرکت صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در خاتمه آمادگی این شرکت را برای توسعه همکاری های مشترک در زمینه های پژوهشی و آموزشی تاکید کرد.

وی ضمن تبریک هفته خبرنگار، از فعالیت های خبرگزاری ایسنا در اطلاع رسانی دقیق و به موقع رویدادهای استان، قدردانی کرد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در زمینه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی تصریح کرد: مرکز تخصصی انرژی‌های تجدید پذیر جهاددانشگاهی در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و تولید نیروگاه های خورشیدی در حال فعالیت بوده و در صورت تمایل صنایع استان می‌تواند نیروگاه های خورشیدی مورد نیاز برای تامین برق صنایع مستقر در شهرک های صنعتی استان را تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه محققان این سازمان در استان های مختلف کشور اقدام به ساخت و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کرده اند، گفت: با توجه به مصرف بالای برق صنایع و همچنین کمبود برق در برخی فصول و نیاز به قطعی برق صنایع در برخی برهه های زمانی، استفاده از این نیروگاه های خورشیدی می تواند راه گشا باشد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :