فرماندار تبریز:

جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از سازمان‌های پیشرو در عرصه فناوری‌های نوین است

۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۶۲۵۶۳ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۹۹۵
فرماندار شهرستان تبریز گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از سازمان‌های پیشرو در عرصه فناوری های نوین، انرژی‌های تجدید پذیرو نیروگاه‌های خورشیدی وهیبریدی است.
جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از سازمان‌های پیشرو در عرصه فناوری‌های نوین است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مهندس یونس فاتح، فرماندار تبریز در این دیدار افزود: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برآمده از متن انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی این نهاد، تاکید کرد:‌ جهاددانشگاهی از جمله سازمانهایی است که رویکرد آینده پژوهی دارد.

فاتح همچنین با اشاره به فعالیت خبرگزاری ایسنا در آذربایجان شرقی،  گفت: این خبرگزاری با اتکا به نیروهای دانشگاهی و جهادی توانسته است فعالیت قابل قبولی در عرصه رسانه از خود نشان دهد.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، گفت: 16 مرداد ماه سال ۵۹ و با دستور امام خمینی(ره) شورای انقلاب فرهنگی و پس از آن جهاد دانشگاهی تشکیل شد و واحد استانی آذربایجان شرقی از اولین واحدهای تشکیل شده بود.

وی با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی استان در دوران دفاع مقدس افزود: دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی، برای پشتیبانی از جبهه‌های جنگ، مهمات می‌ساخت که در بمباران این دانشکده، ۲۲ تن از دانشگاهیان جهادگر به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان اکنون نیز در جبهه های متعدد در حال انجام رسالت خود در حوزه های فرهنگی، علمی و فناوری، پژوهشی، پزشکی و آموزشی است.

فاتحی فر با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی استان در سه حوزه‌ اصلی پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، گفت: این سازمان در حوزه‌ پژوهش در سه حوزه‌ درمان و پزشکی، فنی و مهندسی (انرژِی‌های تجدید پذیر و خورشیدی) و علوم انسانی (پژوهشکده‌ی توسعه و برنامه‌ریزی) فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش درمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی منطبق با استانداردها و علوم و تکنولوژی جهانی فعال است که با تعرفه دولتی خدمات بخش خصوصی را ارایه می دهد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه‌ فرهنگی، گفت: خبرگزاری ایسنا و ایکنا و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) تحت نظر معاونت فرهنگی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات و بررسی‌های انجام شده، دیدگاه‌هایی مبنی بر ضعف عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای مطرح شده، اظهار کرد: بر این اساس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان در راستای ارتقای سواد رسانه‌ای برنامه ریزی کرده و کارگاه‌های تربیت مربی سواد رسانه ای را برگزار می‌کند.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :