رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی:

آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه ساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

۰۴ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۵۵ کد : ۶۲۶۵۲ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۹۶
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر به سمت فرهنگ ایثار و شهادت، حرکت کرده و نسل جوان را با این فرهنگ آشنا کنیم جامعه کمتر آسیب خواهد دید.
آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، زمینه ساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، مهندس علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه در جلسه شورای فرهنگی سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از رهروان واقعی شهدای عزیز باشیم. 

وی با بیان اینکه در طو ل هشت سال دفاع مقدس اتفاقات مهمی رخ داده و شخصیت‌های بزرگی در این دوران در جبهه‌ها حضور داشتند، گفت: وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد و باید در راستای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس تمام تلاش خود را به کار ببریم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ولایت پذیری و فرهنگ ایثار و شهادت دو عامل اساسی و تاثیر گذار در جامعه است، افزود: باید تابع ولایت یاشیم همچنانکه شهید چمران که فردی دانشگاهی بود، در عمل ولایت پذیری خود را نشان داد با شهادت خود آن را ثابت کرد. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذار و ارزشمند سازمان جهاد دانشگاهی استان گفت: اجرای طرح ارتقای سواد رسانه‌ای، مسئولیت کمیته افکارسنجی و کمیته فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی و فعالیت‌های رسانه‌ای در ایسنا و ایکنا و اقدامات مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) از جمله فعالیت‌های این سازمان در جهت توسعه فرهنگی جامعه است. 

فاتحی‌فر، با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام کرد: تا زمانیکه ما از نیازهای فرهنگی دانشجویان اطلاع نداشته باشیم، نمی‌توانیم برنامه‌ خاصی برای این قشر تأثیرگذار جامعه اجرا کنیم. 

رئیس سازمان جهادانشگاهی آذربایجان‌شرقی بر نظامند بودن فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی بر اساس برنامه محوری پیش رود تا در این زمینه توفیقات بیشتری به دست آید.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :