بررسی زمینه‌های همکاری میان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

۱۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۶ کد : ۶۴۲۰۸ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۰۱
با برگزاری جلسه ای با حضور حامد شب خیز، مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی و علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، زمینه‌های همکاری مشترک میان دو مجموعه، بررسی شد.
بررسی زمینه‌های همکاری میان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا و جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، حامد شب‌خیز، مسئول بسیج هنرمندان استان، در این جلسه اظهار کرد: بسیج هنرمندان جزو ۲۲ قشر از اقشار بسیج کشور است که با تشکیل انجمن‌های ادبی و هنری در ۱۲ رشته و با حضور نخبگان هر رشته فعالیت‌ می‌کند. بسیج هنرمندان با جذب هنرمندان و بسیجیان علاقمند به هنر در این مجموعه در حوزه هنر ارزشی و انقلابی فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: بسیج هنرمندان نهادی زیرمجموعه‌ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که با هفت هزار نفر عضو در کل استان به صورت یک سازمان مرکزی در استان و کانون‌های مستقر در شهرستان‌ فعال است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های فیلم، شعر، عکس، صنایع دستی، خوشنویسی، ادبیات داستانی و موسیقی زیر مجموعه‌ی این نهاد فعالیت می‌کنند که برای هر یک از بخش‌های آن فعالیت‌هایی در حد بین الملی و ملی انجام می‌گیرد.

شب خیز ادامه داد: بسیج هنرمندان تنها نهادی است که در حوزه‌‌ی نمایش‌های آیینی مذهبی فعالیت می‌کند، به طوری که تاکنون چهار رویداد بزرگ را طی این جریان پیش برده‌ایم.

وی با اشاره به نحوه‌ی جذب هنرمندان در این نهاد، گفت: تعدادی از هنرمندان با علاقه‌ی خود در انجمن‌های ما عضو شده و سپس با یادگیری آموزش‌های لازم به هنرمند حرفه‌ای تبدیل می‌شوند.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی، عنوان کرد:  ۷۰ درصد از هنرمندان آذربایجان شرقی عضو انجمن‌های هنری و ادبی این ارگان هستند و برای آموزش‌های بیشتر هنرمندان نیز قراردادی در این راستا با سازمان فنی و حرفه‌ای استان منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره به بمباران کارگاه فنی دانشگاه تبریز در سال 65 توسط دشمن بعثی که مدیریت آن کارگاه بر عهده جهاددانشگاهی بود، گفت: رویکرد سازمان جهاددانشگاهی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قابل توجه و تقدیر است.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اظهارکرد: اخلاص در رفتار، شاخصه‌ی بسیج است و خلوص نیت در هر کاری موجب موفقیت در آن کار می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در پشتیبانی از جبهه های جنگ، در کارگاه فنی دانشگاه تبریز به تولید خمپاره کمک می‌کرد، گفت: 22 شهید جهادگر  27 دی ماه سال 65 دانشکده فنی دانشگاه تبریز که مدیریت آن در آن زمان بر عهده جهاددانشگاهی بود، وظیفه ما را در قابل خون شهدا سنگین تر کرده است.

وی از برنامه ریزی معاونت فرهنگی این سازمان برای شناساندن مسیر و زندگی شهدا به جوانان و جامعه با برگزاری برنامه های متعدد در قالب بزرگداشت شهدای جهاددانشگاهی" خبر داد و گفت: زبان هنر بهترین زبان برای بیان رشادت های شهدا و نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

فاتحی فر، تاکید کرد: مسیر زندگی شهدا مسیر زندگی اهل بیت(ع) است، به همین دلیل ما باید به عنوان مدیران دستگاه‌ها نحوه‌ی زندگی شهدا را به صورت خلاقانه و جذاب به نسل جدید انتقال دهیم زیرا بهترین ابزار برای شناساندن جنگ به عموم جامعه، هنر است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :