بررسی زمینه‌های همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۴:۳۳ کد : ۶۴۶۳۳ تاپ خبر
تعداد بازدید:۲۳۵
رئیس و معاونان سازمان جهاد دانشگاهی و مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی طی دیداری، زمینه‌های مشترک همکاری آموزش و پرورش و نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی را مورد بررسی قرار دادند.
بررسی زمینه‌های همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان، مسعود سعادتی، صبح شنبه، بیستم آبان ماه در دیدار با رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های متعدد را قابل تقدیر عنوان کرده و نسبت به همکاری متقابل با سازمان جهاد دانشگاهی در حوزه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، ابراز امیدواری کرد.

وی اضافه کرد: جدا از هر گونه نگاه شخصی و به معنای عام؛ آموزش پرورش به عنوان سنگ بنای آینده کشور، با تأثیرگذاری که در شکل‌گیری نگرش دانش‌آموزان و فرزندان این آب و خاک دارد، نیازمند همراهی، مساعدت و حمایت بوده و سازمان جهاد دانشگاهی نیز به علت تعدد زمینه‌های فعالیتی می‌تواند این مجموعه را در پیشبرد هر چه بهتر اهدافش همراهی کند.

وی با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگیان و دانش آموزان، بیان کرد: وجود دو خبرگزاری مورد وثوق و معتبر ایسنا و ایکنا می‌تواند آموزش و پرورش را در انتشار اخبار علمی، آموزشی و پرورشی، یاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تحت آموزش قرار گرفتن ۱۱ هزار معلم مدارس غیردولتی در شش پودمان سه ساله ۶۰ ساعته، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۸ درصد (یک پنجم) دانش آموزان استان در این مدارس تربیت می‌شوند، این مهم می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری سازمان جهاد دانشگاهی با آموزش و پرورش به منظور آموزش معلمان مدارس غیردولتی باشد.

وی در ادامه داده‌های استخراجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در جهاددانشگاهی را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، موثر عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی در این حوزه بدون شناخت دقیق از آسیب‌های جامعه امکان‌پذیر نیست؛ جهت‌گیری در حوزه مسایل پرورشی و تربیتی باید با نیازهای جامعه متناسب باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، تربیت مربی پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها، استفاده از ظرفیت‌های معاونت پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی در پژهش‌سراهای دانش آموزی به ویژه در حوزه‌های رباتیک، هوش مصنوعی و نانو را از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک بین این نهاد و آموزش و پرورش برشمرد و افزود: زمینه‌های فعالیت مشترک این دو مجموعه، قابل بررسی و با انعقاد تفاهم‌نامه قابل اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تقویت مدارس دولتی جزو اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است، از کاهش تاثیر کلاس‌های کنکور در نتایج آزمون سراسری به دنبال افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در نتیجه نهایی کنکور، خبر داد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه این دیدار با تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در این نهاد انقلابی با بیان اینکه سازمان جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ همزمان با کشور در استان ما نیز تاسیس شد به نقش این نهاد در هشت سال دفاع مقدس و ساخت خمپاره در دانشگاه تبریز و شهادت ۲۲ جهادگر در این رویداد و گرامیداشت همه ساله یاد و خاطره شهدای 27 دی ماه اشاره کرد.

علی اصغر فاتحی‌فر، سازمان جهاد دانشگاهی را پلی بین دانشگاه و جامعه عنوان کرد و افزود: این مجموعه امروزه اقدامات قابل تقدیر و چشمگیری را در حوزه‌های آموزشی، پزشکی، پژوهشی و علمی انجام داده و تلاش‌ها در راستای افزایش دفاتر مستقر این نهاد در دانشگاه‌ها بوده و دو دفتر مستقر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه صنعتی سهند نیز در طول این هفته افتتاح می‌شوند.

وی با ابراز علاقه‌مندی برای همکاری بیشتر و هم‌افزایی با آموزش و پرورش از آمادگی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و معاونت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی برای همکاری با این مجموعه خبر داد.

انتهای پیام

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :