تفاهمنامه همکاری میان شرکت تراکتورسازی ایران با سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی امضا شد

۰۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۶۵۴۷۹ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۳۵
تفاهمنامه همکاری شرکت تراکتورسازی ایران با سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با حضور دکتر نادر بهلولی، معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان امضا شد.
تفاهمنامه همکاری میان شرکت تراکتورسازی ایران با سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی امضا شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر نادر بهلولی، معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در نشست امضای تفاهمنامه همکاری این گروه صنعتی با سازمان جهاددانشگاهی استان با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه تراکتورسازی، گفت: علی رغم تحریم‌ها و سخت بودن حضور واحدهای صنعتی در بازارهای دنیا اما محصولات تراکتورسازی به نزدیک به ۲۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: با کشور بلاروس که دارای استانداردهای بالایی است، وارد همکاری شده‌ایم و اخیرا با کشور قزاقستان که کشوری مستعد کشاورزی است نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از موفقیت‌های کل صنایع، مدیون همراستایی سازمان‌ها و ارگان‌هایی هم‌چون سازمان جهاددانشگاهی است. پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات علمی از واحدهای صنعتی جزو الزامات است و هیچ سازمانی نمی‌تواند ادعا کند که تنها با هماهنگی عوامل داخل سازمانی به موفقیت دست یافته است.

بهلولی با ابلاغ سلام ویژه وحیدزاده، مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به خدمت ریاست سازمان جهاددانشگاهی استان که به خاطر برگزاری جلسات مجمع این گروه امکان حضور در این نشست را نداشت، افزود: مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد توانمند و دارای پتانسیل بالا است. این نهاد با رسالت پشتیبانی علمی و نظری از واحدهای صنعتی و سازمان‌ها تشکیل یافته و کارنامه درخشانی دارد و همواره در کنار سایر سازمان‌ها بوده است.

وی با اشاره به گستره موفقیت‌های جهاددانشگاهی در بخش پزشکی و پژوهشی نیز گفت: قابلیت‌های این نهاد قابل ارزش گذاری نیست. ما می‌توانیم در قالب اشتراک صنعت و دانشگاه در ساخت تجهیزات، مطالعات منابع انسانی و... با جهاددانشگاهی همکاری داشته باشیم و با علاقمندی تمام در خدمت این نهاد هستیم. اینگونه ارتباطات باعث فراهم سازی زمینه‌های رشد صنعت و اقتصاد استان می‌شود.

بهلولی، ارائه یکسری آموزش‌های این مجموعه صنعتی به صورت مجازی، شناسایی نیازهای فناورانه، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی و تشکیل کمیته فرهنگی را از جمله مولفه‌های همکاری بین دو مجموعه عنوان کرد.

وی با اشاره به چالش برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: ظرفیت ایجاد این ارتباط در تراکتورسازی وجود داشته و این مجموعه در حوزه مهندسی دارای حلقه‌های کیفیت و گروه‌های دانش بنیان است. در این راستا می‌توانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی در تشکیل حلقه‌های دانش بنیان بهره بگیریم.

معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان این‌که در آینده قطعا با مشکل تامین نیروی انسانی مواجه خواهیم شد، گفت: تراکتورسازی اعلام آمادگی می‌کند که این نیاز را برطرف کند. این مجموعه طی دو سال اخیر تعداد ۶۰۰ نفر جذب جدید داشته که معادل شش کارخانه کوچک و متوسط است.

وی با اشاره به افزایش تولید این مجموعه صنعتی، افزود: این دستاورد به دانشگاه بازمی‌گردد. همکاران ما در دانشگاه تبریز و گروه‌های دانش بنیان مستقر در این مرکز فعال بوده و در برون سپاری تحقیقات و استفاده از دستاوردهای علمی دانشگاه حضور پررنگی دارند.

مهندس علی اصغر فاتحی فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در ادامه اظهار کرد: مجموعه تراکتورسازی، افتخاری برای مردم خطه آذربایجان در سطح استان، کشور و حتی دنیا است.

وی با بیان این‌که رسالت جهاددانشگاهی، انجام نقش حلقه واسط بین دانشگاه و صنعت بوده و نگرش آن نیز رشد و توسعه کشورمان در دنیا است، افزود: تراکتورسازی در طول ۴۵ سال گذشته رشد و توسعه یافته و به دنیا نشان داده که ما می‌توانیم این مجموعه را به بهترین شکل جلو ببریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های مختلف فرهنگی، پزشکی، پژوهشکده و مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان، گفت: از زمان روی کار آمدن آقای وحید زاده به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی نیز شاهد تحولی بی نظیر در این مجموعه بودیم و امیدواریم اینچنین مجموعه‌های صنعتی همچنان رشد یابند و نرخ بیکاری را به حد صفر برسانیم‌.

فاتحی فر تاکید کرد: هر توسعه‌ای در کشورمان با حضور دانشگاه میسر شده است. حتی تمامی مسئولان و مدیران نیز خروجی مجموعه دانشگاهی هستند اما مشکل اینجا است که باید فرایندی تعریف شود تا ارتباط بین دانشگاه با صنعت برقرار شود.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی می‌تواند این حلقه معیوب در ارتباط را رفع کند، افزود: این ارتباط وجود دارد اما مراکز علمی نمی‌توانند آن را احصا کنند زیرا اساتید و متخصصان علمی خود به صورت مستقیم با مراکز صنعتی ارتباط برقرار می‌کنند. برای ورود جهاددانشگاهی به این جریان و رفع حلقه معیوب ارتباط باید ابتدا به دانشگاه‌ها راه یابد که در این راستا نیز به تازگی دفاتر جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سهند و هنر اسلامی تبریز تاسیس شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، با اشاره به علاقمندی جهاددانشگاهی برای ارتباط با صنعت، از تلاش این نهاد برای تشکیل کارگروه اشتغال به صورت منسجم خبر داد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه مشاغل خانگی و سایر حوزه‌ها با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری‌هایی داشته است و اکنون می‌خواهیم تا ظرفیت‌ها و مشکلات مجموعه‌های صنعتی را در حیطه اشتغال احصا و حل کنیم.

اکبر شوقی، معاون پشتیبانی سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این جلسه تاکید کرد: جهاددانشگاهی در قالب یک مجموعه بهم پیوسته در سراسر کشور و سطح ملی در خدمت گروه صنعتی تراکتورسازی است.

وی، پیشنهاد گسترش همکاری‌ها در حوزه تولیدمحتوا و آموزش مجازی میان جهاددانشگاهی و تراکتورسازی را داد.

مهندس توحید لطفی، معاون پژوهش و فناوری سازمان نیز پیشنهاد پیوستن جهاددانشگاهی به عنوان عضوی از هسته‌های علمی تراکتورسازی داد و گفت: می‌توان از ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی برای شناسایی نیازهای فناورانه این گروه صنعتی بهره برد.

دکتر ابراهیم ایران نژاد، سرپرست پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی  نیز در ادامه تاکید کرد: کاملا آماده همکاری با تراکتورسازی هستیم. از زمان روی کار آمدن نیز سعی کرده‌ایم تا به عنوان اتاق فکر در کنار دستگاه‌های اجرایی و صنایع عمل و ایفای نقش کنیم‌.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :