شهردار تبریز با حضور در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد:

آمادگی شهرداری تبریز برای انجام کارهای مشترک با جهاددانشگاهی

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۸ کد : ۶۶۶۷۱ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۲۴۷
شهردار تبریز بر لزوم توجه به کارکردهای اجتماعی جامعه در شهرداری‌ها تاکید کرد و از آمادگی شهرداری تبریز برای انجام کار مشترک با جهاددانشگاهی خبر داد.
آمادگی شهرداری تبریز برای انجام کارهای مشترک با جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار با حضور در این سازمان، با بیان این‌که جهاددانشگاهی، یکی از مراجعی است که شهرداری می‌تواند ارتباط نزدیکی با آن برقرار کند، اظهار کرد: نوع نگاه مقام معظم رهبری به موضوع شهرداری و گفتمانی که باید در شهرداری‌ها جاری باشد، طی دهه‌های اخیر این است که این نهاد باید از رویکردهای خدمات محور، اندکی کاسته و توجه بیشتر به کارکردهای اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه‌های اجتماعی افتاده و تغییر ساختارهایی که به جهت تکنولوژی‌های جدید باید انجام گیرد، نگاه تمامی شهرداری‌ها به حوزه اجتماعی بوده و شهرداری تبریز نیز برای اولین بار در سال ۱۴۰۲ پیوست فرهنگی اجتماعی شهر را تدوین کرده و اکنون برنامه‌های هفتگی در مناطق مختلف شهر و سازمان‌های مشخص اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این پیوست، اولین رویکرد و قدم ما است و قطعا یکسری ضعف‌هایی دارد اما هدف این است که گروه‌های مرجع در این پیوست با ما مشارکت کنند و بتوانیم نوع نگاه آن‌ها را در پیوست ببینیم.

 هوشیار با بیان این‌که در بحث انتخابات می‌توانیم با جهاددانشگاهی، کار مشارکتی داشته باشیم و نقاط ضعف و قوت گفته شود، گفت: اکنون قطعا یکسری مشکلات و نواقص در مجموعه‌های مختلف وجود دارد و قابل کتمان هم نیست اما چون نتوانستیم در بسیاری از حوزه‌ها، حقیقت مطلب عملکرد حاکمیت و دولت را منتقل کنیم، بیشتر از همه، نیمه خالی، گفته شده است، در حالی که عملکردها در دوران بعد از انقلاب و در برخی حوزه‌ها بی نظیر است.

وی در ادامه بر لزوم تشکیل کارگروه مشترک شهرداری با جهاددانشگاهی در بحث انتخابات تاکید کرد و گفت : انتخابات یک موضوع ملی است و فضاهای مثبتی دارد. معتقد هستیم که بدون اغراق و دروغگویی، حقیقت مطالب به مردم گفته شود و به جای برجسته کردن نقاط منفی، نقاط مثبت به مردم انتقال یابد.

وی با بیان این‌که باید در کنار گفتن نواقص، دستاوردها و حقایق نیز بیان شده و خدمات دهی نیز در شان مردم باشد، اظهار کرد:  اگر واقعیت‌ها را نگوییم و به مردم منعکس نکنیم، خلاها و نقاط منفی برجسته می‌شود و کارهای مثبت دیده نمی‌شود. وقتی این دغدغه‌ها را به مردم توضیح بدهیم، قطعا مردم متوجه واقعیت‌ها می‌شوند.

شهردار تبریز گفت: در بحث انرژی‌های تجدیدپذیر نیز به صورت جدی فکر می‌کنیم و می‌توانیم کار مشترکی برای سال بعد به همراه جهاددانشگاهی انجام دهیم؛ هم‌چنین جهاددانشگاهی می‌تواند در خصوص پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی شهر نیز به ما کمک کند تا بتوانیم هزینه و بودجه در اختیار خود را به صورت هدفمند و هوشمند در مباحث فرهنگی و اجتماعی صرف کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کارکردهای اجتماعی جامعه، گفت: اکنون یکسری گسست‌هایی در جامعه دیده می‌شود که به خاطر عدم توجه به کارکردهای اجتماعی است. مثلا در سال‌های گذشته نتوانستیم به بحث پرورش در مجموعه آموزش و پرورش خوب نگاه کنیم و توسعه این حوزه را به صورت مطالعه شده نگاه نکردیم و در نهایت طی مقطعی دیدم که این بخش از دستمان خارج شده و اکنون نیز می‌خواهیم آن را ترمیم کنیم.

شهردار تبریز در ادامه با تاکید بر اهمیت حوزه هوشمند سازی در مدیریت شهری، افزود: پل زدن و آسفالت ریزی، تنها کارهای نقطه‌ای و مُسکن هستند. دنیا به‌ سمت هوشمندسازی مدیریت شهری می‌رود که در این راستا نیز جهاد دانشگاهی می‌تواند عمل موثری داشته باشد. شهرداری تبریز نیز در برخی زیرساخت‌ها مثل فیبر نوری، یکسری اقدامات انجام داده و می‌خواهیم مرکز مدیریت بحران را به مرکز مدیریت هوشمند شهری تبدیل کنیم زیرا امروز اگر بخواهیم مشکلات آلودگی هوا، ترافیک و حتی حوزه سلامت حل شود باید هوشمند شویم، که جهاددانشگاهی نیز می‌تواند وارد این حوزه شود و شهرداری هم با آن مشارکت کند.

علی اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان نیز در این دیدار گزارشی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای، آموزشی، پزشکی و پژوهشی این سازمان ارائه کرده و در خصوص همکاری این سازمان در جهت رفع مشکلات  شهری اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

 

 

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :