برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۴ کد : ۶۸۲۴۴ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۱۷۱
مراسم جشن چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور رئیس و معاوننت و خانواده‌های جهادگران جهاددانشگاهی استان آذربایجان‌شرقی در محل سینمای دانشگاه تبریز برگزار شد.
برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی،  علی اصغر فاتحیفر، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان در این مراسم، با اشاره به قرار گیری در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: ۴۵ سال قبل، حکومت ایران به سمت مردم سالاری دینی تغییر یافت و عزیزان بسیاری در این راه خون داده، شکنجه شده و ایثارگرانه جانباز شده‌اند و برخی نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان این‌که علیرغم تمامی ناملایمات موجود در جامعه، مردم همچنان پای کار نظام هستند، افزود: اصلی‌ترین مسئله کنونی، بحث شناخت دشمن است. تا زمانی که بتوانیم دشمن را بشناسیم، مسیرمان در راستای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل هموار می‌شود.

فاتحیفر، تاکید کرد: با توجه به ابزارهای پیشرفته دشمن در جنگ شناخت ترکیبی و ادراکی باید هوشیار باشیم که در دام توطئه‌های دشمن گرفتار نشویم. اگر هوشیار نباشیم و نسبت به دشمن شناختی نداشته باشیم، قطعا به مشکل برمی‌خوریم.  

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجانشرقی، افزود: دشمن به کسی حمله می‌کند که همچنان قوی است. از این رو می‌توان گفت که ما همچنان قوی هستیم که در تیررس حملات مختلف دشمنان اعم از فرهنگی، اقتصادی و ... قرار گرفته‌ایم. اگر قدرتمند نبودیم که دشمن با ما کاری نداشت.  

وی ادامه داد: اصلی ترین هدف جهاددانشگاهی، توسعه این مجموعه است که این امر نیز تنها با توسعه نیروی انسانی از نظر فکری و معیشتی امکان پذیر است. حتی اگر بهترین تجهیزات و امکانات را داشته باشیم اما به توسعه نیروی انسانی فکر نکنیم، همچنان درجا خواهیم زد.

فاتحی فر، با بیان این‌که نخستین گام برای توسعه نیروی انسان، ایجاد آرامش است، افزود: کمیته‌ای در داخل مجموعه جهاددانشگاهی استان تشکیل داده‌ایم تا همکاران را در بحث درآمدها مشارکت دهیم البته فعلا فعالیت مبتنی بر عملکرد تحقق نمی‌یابد ولی بر اساس پیش بینی‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که نیروی انسانی این مجموعه که واجد شرایط باشند می‌توانند از مزیت ۸۰ درصد هیات علمی نیز برخوردار شوند، گفت: پیگیر هستیم تا مجوز اجرای مسکن ملی مخصوص دانشگاهیان را برای همکاران جهاددانشگاهی نیز دریافت کنیم.

فاتحی فر تاکید کرد: سال گذشته به همت جهادگران عزیز و عنایت خداوند متعال، بودجه پیش بینی شده اغلب مراکز زیرمجموعه جهاددانشگاهی استان تحقق یافت و امیدواریم که بیش از این به سمت درآمدزایی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه با اشاره به سوره «الفجر» در قرآن کریم، گفت: خداوند متعال در این سوره به پنج چیز قسم می‌خورد و یک سخن می‌گوید. سوگند به «فجر؛ سپیده دم»، «شب‌های دهگانه»، «جفت»، «تک» و «شب وقتی که سپری شود».

وی افزود: تمامی این سوگندها به شکافتن سپیده دم (شکافتن زمین هنگام خروج دانه از آن و یا شکافتن شب همان لحظه‌ای که به عالم نور می‌تابد)، 10 شب از ماه‌هایی چون محرم، ذی حجه و ماه رمضان، خداوندی که تنها موجود تک بوده و نعمت‌هایش را جفت آمده مثل شب و روز و در نهایت آخر وقت شبی که ظلمت رفته و نور به دنیا می‌تابد، اشاره دارد و می‌توان خدا را در تک به تک این لحظات دید.

وی ادامه داد: خداوند متعال پس از تمامی این سوگندها، تنها یک سخن می‌گوید و آن هم این است که آیا برای انسان‌های خردمند، بیش از این سوگند نیاز است که بدانند خداوند در کمین آن‌ها است و نمی‌توانند او را نادیده بگیرند. حتی در داخل آیه نیز مثالی آورده شده که خدا با قوم عاد و ثمود که علیه خدا خدا طغیان کرده بودند، چه کرد.

نظری تاکید کرد: پیام مهم دهه فجر نیز اتکا به توحید است. باید در قلب‌های خود به خداوند متعال ایمان آورده و در کنار خانواده‌هایمان با ایمان زندگی کنیم.

این مراسم با برنامه های شاد موسیقی، مسابقه، برنامه ویژه کودکان و ... همراه بود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۲ )

نظر شما :