اکران فیلم «آپاراتچی» با حضور « قربانعلی طاهرفر» کارگردان فیلم، در سینمای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۱ کد : ۷۰۴۵۳ تاپ خبر فرهنگی
تعداد بازدید:۵۵
به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز، فیلم سینمایی «آپاراتچی» با حضور کارگردان فیلم در سینمای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز با حضور گسترده دانشجویان اکران شد.
اکران فیلم «آپاراتچی» با حضور « قربانعلی طاهرفر» کارگردان فیلم، در سینمای جهاددانشگاهی در دانشگاه تبریز

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، دکتر صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در مراسم اکران دانشجویی فیلم آپاراتچی، ‌هنر را زبان انتقال ارزش های فرهنگی و دفاع‌مقدس دانست.

وی به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هنوز افتخار، غرور، شجاعت و اقدام منحصر بفرد رزمندگان سپاه اسلام طراوت و تازگی خاصی دارد.

وی به خباثت های رسانه‌ای دشمنان تاکید کرد و گفت: در مقابل رسانه‌های دشمن، تجهیزات و امکانات کافی برای مقابله با این هجمه‌ها را نداریم و یکی از مهم‌ترین عوامل در بحث تبیین و انتقال ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ کشورمان، زبان هنر است که این امر می‌تواند بسیاری از خباثت‌ها و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کند.

نصراله زاده، گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری ویژه دانشجویان باعث افزایش روح نشاط و شادابی بین دانشجویان شده و استقبال آنان نیز از این برنامه‌ شایان توجه است.

رئیس دانشگاه تبریز، افزود: خوشبختانه سینمای دانشگاه فعال شده و امیدواریم با اجرای برناهه های فرهنگی، این مجموعه فرهنگی بیش از بیش فعالتر شود.

 قربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم آپاراتچی نیز در این مراسم به جایگاه و مقام دانشگاه تبریز در کشور تاکید کرد و افزود: من اولین بار فیلم ترمیناتور را در سینمای جهاددانشگاهی در این دانشگاه مشاهده کردم و آرزوی هر دانشجویی، تحصیل در دانشگاه تبریز است.

وی ادامه داد: موضوع فیلم آپاراتچی بر اساس خاطرات شفاهی جلیل اسدی طایفی که عاشق سینما بود، ساخته شده است.

وی گفت: در مسیر حرم امام رضا(ع) در مشهد با خودم می‌گفتم اگر امروز جنگی اتفاق بیفتد رسالت من به عنوان هنرمند چیست و یاد شعر معروف آقای ملکیان افتادم که می‌گفت: «دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد، زمین کارزار ما «تل آویو» است، تهران نه!» و من این شعر را برای خودم این چنین تغییر دادم که «دفاع از هنر یعنی قرار جنگ اگر باشد محل فیلمبرداری تل آویو است تهران نه.»

طاهرفر تصریح کرد: امیدواریم فیلم‌های بعدی در سینما جهاد کمبریج و سینما قدس کالیفرنیا اکران شود.

اکران دانشجویی فیلم آپاراتچی با حضور دکتر صفر نصرالله زاده رییس دانشگاه تبریز، محمد تبریزی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان و خسرو کنعانی معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان در محل سینمای جهاد دانشگاهی برگزار شد  و در  این مراسم از قربانعلی طاهرفر به عنوان هنرمند فرهیخته ضمن قدردانی تجلیل به عمل آمد.

فیلم آپاراتچی در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیئت داوران را کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی آپاراتچی برداشتی آزاد از رمانی به‌ همین نام نوشته «روح‌الله رشیدی» است که تاریخ شفاهی «جلیل طائفی» از فیلمسازان دهه ۶۰ را روایت می کند، وی هنرمندی برخاسته از قشر مردمی دهه ۶۰ تبریز و اکنون در قید حیات است. آپاراتچی اقتباسی از زندگی عاشقانه «جلیل طائفی» است که به قلم «حسین تراب نژاد» به زیبایی به رشته تحریر درآمده است.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


نظر شما :