قلم خبرنگار باید آبروی نظام و مردم را حفظ کند

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۰:۳۴ کد : ۷۴۴۳۴ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۱۰۴
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت و جایگاه خبرنگار در جامعه، گفت: قلم خبرنگاران باید آبروی افراد و مردم را حفظ کند. 
قلم خبرنگار باید آبروی نظام و مردم را حفظ کند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، علی اصغر فاتحی‌فر در آیین تجلیل از خبرنگاران ایسنا و ایکنا به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگار باید عقلانی و به دور از احساس بنویسد، اظهار کرد: آبروی مومن ارزشمند است، خبرنگار باید در نوشتارش دقت کند که آبروی افراد یا نظام خدشه دار نشود زیرا یک جمله نادرست می‌تواند حیثیت افراد را خدشه دار کند.

وی ادامه داد: باید بدانیم، همان گونه که در برابر الفاظ جاری شده بر زبان، در آخرت باید پاسخگو باشیم نسبت به آنچه قلم‌مان می‌نویسد هم از ما بازخواست خواهد شد.

وی تاکید کرد: نوشته ها و مطالب خبرنگاران باید به شکلی باشد که در جهت حل مشکلات باشد نه این که خود موجب ایجاد مشکل شود، در کنار نقدها و بیان مشکلات و کاستی‌ها باید ویژگی‌های مثبت و داشته‌ها و موفقیت‌ها را هم ببینیم و از آنها بنویسیم.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و بازارکار در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، گفت: خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی نقش بسیار مهمی در تحولات کشور دارند و این امر در سایه خبرنگاران این مجموعه‌ها بوده و ویژگی منحصر به فرد ایسنا نیز بدنه دانشجویی و پویایی این مجموعه است.

خسرو کنعانی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه خبرنگاری به خاطر استرس بالا جزو سخت ترین مشاغل در جهان است، بیان کرد: خبرنگاران افراد قانعی هستند که با کمترین هزینه زندگی خود را پیش می برند اما دغدغه عموم مردم را دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در تبیین مشکلات مردم دارند، افزود: همچنین این قشر در جریان و روند توسعه استان و کشور نقش مهمی ایفا می کنند.

کنعانی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در کشورمان وظیفه‌ای سنگین‌ بر عهده دارند، چرا که باید با قلم خود، از آرمان‌ها و ارزش‌های این سرزمین  دفاع کنند و در جبهه جنگ نرم، با شجاعت و قدرت ایستادگی کرده و با چشمی بینا و زبانی گویا، مسیر سبز حقیقت را هموار سازند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه‌ای از خبرنگاران ایسنا و ایکنای آذربایجان شرق  تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام 
 

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی


( ۱ )

نظر شما :