نقش مؤثر جهاددانشگاهی در کاهش اثرات ‌تحریم

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۰۳۴۱ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۷۷۱
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی،‌ اظهار کرد: جهاددانشگاهی با فعالیت‌های خود همانند گذشته یک ظرفیت بزرگ برای کاهش اثرات شرایط تحریم است.
نقش مؤثر جهاددانشگاهی در کاهش اثرات ‌تحریم

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گویی به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی  درباره وظیفه جها‌ددانشگاهی در شرایط سخت تحریم در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری و پزشکی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای بی‌اثر کردن تحریم در این زمینه‌ها در مقطع زمانی کنونی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته و بسیار تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: خاستگاه جهاددانشگاهی از سوی جوانان نخبه و خلاق بوده و در اوایل انقلاب عده‌ای از جوانان مبتکر، خلاق و افراد علاقه‌مند با انگیزه و روحیه کارهای انقلابی جهاد دانشگاهی را تأسیس کردند.

سعیدی افزود: علت تأسیس این سازمان، اتکا به خود و روی پای خود ایستادن کشور از نظر علمی و فناوری بوده و معتقدم توجه به بیانات مقام معظم رهبری برای استمرار حیات و حرکت‌های انقلابی جهادی در محیط های علمی و دانشگاهی و به ویژه جهاددانشگاهی امری ضروری است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تأکید بر لزوم استفاده از جوانان در جهت فعالیت‌های پویا و انقلابی جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: در صورتی که جهاد‌دانشگاهی بخواهد با انگیزه، روحیه و با شرایط سابق به حیات خود ادامه داده، به صورت پیش رونده فعالیت‌های خود را جلو برده و به صورت پویا و انقلابی حرکت کند، باید از جوانان خلاق، مبتکر و دانشمند استفاده کرده و به آن‌ها فرصت شکوفایی دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جهاد‌دانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی در زمینه‌های علمی و فناوری‌های مختلف همچون نانو فعالیت‌های مؤثری داشته و در فضای علمی جامعه تأثیرات به‌سزایی گذاشته است.

سعیدی افزود: با این همه معتقدم فرصت و میدان عمل لازم به نسبت ظرفیت‌های جهاد‌دانشگاهی در اختیار آن قرار نگرفته و باید برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آن برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز


نظر شما :