جهاد دانشگاهی در عرصه‌های علم و فناوری سبب حرکات جهشی شود

۳۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۷ کد : ۲۰۴۲۲ تاپ خبر عمومی
تعداد بازدید:۵۲۳
نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، متفاوت از سایر مراکز دانشگاهی است، از این رو انتظار می‌رود رفتار متفاوتی داشته باشد و در عرصه‌های علم و فناوری نیز بیشتر وارد شده و سبب حرکات جهشی شود.
جهاد دانشگاهی در عرصه‌های علم و فناوری سبب حرکات جهشی شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، اللهوردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه، 29 تیرماه در بازدید از ایسنا و ایکنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، متفاوت از سایر مراکز دانشگاهی است، از این رو انتظار می‌رود رفتار متفاوتی داشته باشد و در عرصه‌های علم و فناوری نیز بیشتر وارد شده و سبب حرکات جهشی شود.

وی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی به عرصه‌های مختلف علم و فناوری مانند حوزه سلول‌های بنیادی و انرژی‌های تجدیدپذیر، افزود: هر چند اقدامات قابل تقدیری در این حوزه انجام شده است، اما جهاد دانشگاهی باید فعالیتش را بیشتر کند و نمی‌توان به این حد از فعالیت قانع بود.

دهقانی، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند نسل نوین دانشگاهی را در سراسر کشور تربیت کند، همچنین این نهاد انقلابی باید دقت کند که برای اشتغالزایی نیازمند همراهی و همکاری علم و تکنولوژی و کنار هم بودن بخش خصوصی به عنوان منبع تامین مالی و مردم هستیم و جهاد دانشگاهی می‌تواند در تولید علم و تکنولوژی نقش بسزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز از نظر قدمت، دومین دانشگاه کشور بعد از دانشگاه تهران است، اظهار کرد: باید جایگاه دوم را در حوزه‌های پژوهشی و علمی هم حفظ می‌کردیم که نکردیم و از جایگاه واقعیمان دور شدیم.

وی در خاتمه متذکر شد: دانشگاه تبریز، سر سلسله مرکز آموزشی دانشگاهی شمالغرب بوده و باید منبع و مرجع و پیشران تولید علم و تکنولوژی ایران باشد.

text to speech icon

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی نماینده ورزقان مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی


نظر شما :